روزنامه مورنینگ پست گزارش داد، آمریکا تنها کشوری است که از تسلیحات اتمی برای حمله به کشوری دیگر استفاده کرده و بمب های اتمی اش را روی شهرهای ژاپن فرو ریخته است.

نشریه می افزاید: ترامپ چطور می تواند تاریخ را تغییر دهد تاریخی که نشان می دهد این کشور از اسلحه اتمی علیه دیگران استفاده کرده است.

روزنامه ادامه می دهد: ترامپ هر چه زور بزند باز هم نمی تواند حقایق تاریخی را پنهان کند همه می دانند ایران در قبال اینکه از مزایای اقتصادی بهره مند شود و تحریم ها متوقف گردند توافق هسته ای با قدرت های بزرگ را امضا کرده است.

مورنینگ پست خاطر نشان می کند آمریکا هنوز بزرگترین زرادخانه اتمی دنیا را در اختیار دارد و تنها کشوری است که از آن علیه دیگران استفاده کرده است.

این گزارش تصریح می کند که آمریکا از سال ۱۹۴۵ تا سال ۱۹۹۲ میلادی یک هزار و ۵۴ آزمایش اتمی انجام داده که ۲۱۶ آزمایش آن زیر آبی، اتمسفری و آزمایش های فضایی بوده است.

ترامپ روز ۱۸ اردیبهشت ماه اعلام کرد که کشورش از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج می شود این اقدام با مخالفت های گسترده جهانی روبرو شد و دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی آلمان، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و اتحادیه اروپا اعلام کردند که به این توافق پایبند می مانند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.