سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در کنفرانس خبری خود به اوضاع در غوطه شرقی سوریه اشاره کرد و گفت: روسیه در حال دامن زدن به آتش در غوطه شرقی است.

وی همچنین از روسیه خواست تا با فشار بر نظام سوریه از آن چیزی که در غوطه شرقی روی می‌دهد جلوگیری کند و مدعی شد: روسیه تنها به دنبال حفظ منافع خود در سوریه است و این کشور به نظام اسد برای کشتار شهروندان سوری کمک کرده است.

سخنگوی پنتاگون افزود: از روسیه می‌خواهیم که به آتش‌بس در سوریه پایبند باشد.

وی در ادامه این کنفرانس خبری به سخنرانی امروز پوتین نیز اشاره کرد و گفت: از سخنان پوتین درباره تسلیحات هسته‌ای شگفت زده نشدیم و سامانه دفاع موشکی آمریکا علیه روسیه نیست.

"ولادمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه امروز در سخنرانی در نشست مشترک فدراسیون و مجلس دومای اعلام کرد: روسیه مجموعه ای از تسلیحات هسته ای جدید را آزمایش کرده که از تیررس ره گیر های دشمن در امان بوده است. ما سامانه های دفاع هوایی خود را در روسیه احیا کرده ایم. روسیه سرگرم تولید یک موشک بالستیک قاره پیمای جدید است. رهگیری موشک بالستیک قاره پیمای جدیدی که روسیه سرگرم تولید آن است برای سامانه های ضد موشکی دشوار خواهد بود.

وی افزود: موشک جدیدی که روسیه سرگرم تولید آن است می تواند به تقریبا هر نقطه ای از جهان برسد. روسیه در پایان سال ۲۰۱۷ موشک هسته ای جدیدی را آزمایش کرد. روسیه سرگرم تولید یک کلاهک هسته ای کوچک است که آن را می توان روی موشک های کروز سوار کرد. تقویت نیروی نظامی ارتش آمریکا در نهایت موجب خواهد شد زرادخانه هسته ای روسیه بی فایده شود، مگر اینکه مسکو نیز اقدام کند.

پوتین اضافه کرد: روسیه در حال آزمایش کردن زیردریایی های روباتیک است که می توانند کلاهک هسته ای حمل کنند. هر گونه استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه یا همپیمانان آن را حمله ای به خود قلمداد خواهیم کرد و فورا به آن پاسخ خواهیم داد. روسیه تسلیحات مافوق صوت جدیدی دارد که هیچ سامانه ضد موشکی نمی تواند آنها را رهگیری کند. روسیه موشک هایی تولید کرده است که هیچ کشور دیگری آنها را در اختیار ندارد. تقویت نظامی روسیه موجب خنثی شدن تقویت نظامی ناتو در مرزهای روسیه و سامانه ضد موشکی آمریکا خواهد شد. تقویت نظامی روسیه برای تضمین صلح جهانی طراحی شده است. روسیه قصد ندارد به هیچ کشوری حمله کند. دکترین هسته ای جدید آمریکا نگران کننده است. در دکترین هسته ای روسیه فقط پاسخ به حمله هسته ای پیش بینی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.