رئیس انجمن قطعه سازان اعلام کرد:آمار‌ها نشان می‌دهد، افزایش قیمت‌ها بین سال‌های ۹۵ تا ۹۷ ، تقریبا دو برابر شده است به عبارتی قیمت مس از ۱۶۰۰۰ تومان به ۲۹۰۰۰ تومان، پلیمر آلیاژی از ۴۹۹۰ تومان به ۸۰۰۰، کائوچو از ۳۶۰۰ تومان به ۶۵۰۰ تومان، کائوچو طبیعی از ۴۲۰۰ به ۸۵۰۰، سرب از ۶۹۰۰ تومان به ۱۱۵۰۰ تومان، فولاد آلیاژی از ۲۲۰۰ به ۳۸۰۰، آلینیوم از ۵۹۰۰ تومان به ۱۰۵۰۰ تومان، تغییر کرده است.

وی افزود: بطور میانگین در سال‌های ۹۵ تا ۹۷ حدود ۷۳ درصد رشد قیمتی داشتیم که این میزان بر فعالیت قطعه سازان و مطالباتشان تأثیر جدی داشته است.

نجفی‌منش با بیان اینکه نوسانات ارزی، افزایش حقوق و دستمزد تأثیر اندکی بر بازار قطعات خودرو می‌گذارد، گفت: قیمت فلزات همواره بر مبنی نوسانات جهانی در بورس قیمت‌گذاری می‌شود.

رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به توانایی رقابت قطعه‌سازان ایرانی در سطح جهانی، تصریح کرد: تولیدات ایرانی با سایر کشورها در حال رقابت است، البته این موضوع درباره خودروهایی که در سطح جهان تولید می‌شود صدق می‌کند نه خودروهای قدیمی مانند پراید و ۴۰۵ که تولید آن تنها در انحصار ایران است.

وی به قیمت‌گذاری خودرو‌های زیر ۵۰ میلیون تومان توسط شورای رقابت انتقاد کرد و گفت: از زمانی که تعیین قیمت زیر نظر این ارگان صورت می‌گیرد خودروسازان با مشکلات عدیده‌ای نظیر عدم وصول مطالبات و تحمیل زیان ۶۰۰۰ میلیارد تومانی شده‌اند.

نجفی‌منش در پایان تصریح کرد: سازمان‌های مربوطه باید تعیین قیمت خودروهای زیر ۵۰ میلیون تومان را به بازار واگذار کنند، زیرا این امر موجب می‌شود مصرف کننده با قیمت پایین‌تری خودروی مورد نظر را تهیه کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.