معصومه ابتکار افزود: امام برای خود کشور ما نیز مناسبات جدیدی را تعریف کرد که در قالب ساختار سیاسی نوین جمهوری اسلامی تعریف شد و این ساختار سیاسی شاید برای اینکه تحقق آرمان‌های امام را داشته باشیم کارامدی نظام سیاسی و کارایی جمهوری اسلامی را باید مد نظر قرار داد.

ابتکار تصریح کرد: براین اساس هر چه از رحلت امام و از زمان رهبری ایشان می‌گذرد این نگرانی وجود دارد که نکند این فاصله با آن آرمان‌ها بیشتر شود و این که چه باید کرد تا ما با آن نگاه به جهت فلسفی، اعتقادی و بنیادی در عمل فاصله پیدا نکنیم و نوع عملکرد ما باعث نشود که یک گسستی از نظر سیاسی و عملی با آرمان‌های بنیادین امام خمینی (ره) رخ دهد.

معاونت زنان رئیس جمهور یادآور شد: به نظر می‌رسد این موضوع دغدغه و مسئله اصلی دوستداران اصیل انقلاب است و شاید بین جناح‌های مختلف سیاسی نیز همه این دغدغه مشترک و واحد را دارند گروهی با پافشاری بر اصول فکر می‌کنند می‌توان این اصالت را حفظ کرد و گروه دیگر معتقدند اصلاح مستمر و اصلاحات و حفظ خط اعتدال از جهت آنکه تنها اعتدال می‌تواند همگرایی و همدلی در کشور ایجاد کند و خط وحدت را در مقابل نفاق و تفرقه تحکیم کند اعتقاد دارند که باید از این مسیر به حفظ آرمان‌های امام خمینی (ره) پرداخت.

وی با تاکید براینکه این پرسش یعنی حفظ آرمان‌های امام (ره) پس از عمر پربرکت ایشان تا چه اندازه عملیاتی شده است گفت: الان که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم باید دید که چه قدر ما توانستیم به اصول خود در عمل پایبند باشیم، چه قدر این پایبندی محقق شد و تا چه اندازه از این آرمان‌ها و اصول فاصله گرفته ایم.

ابتکار ادامه داد: باید دید در چه زمینه‌هایی نیازمند اصلاحات اساسی و ساختاری از لحاظ شیوه‌ها داریم، در چه مراحلی موفق بوده ایم که موفقیت‌ها بسیار زیاد بوده و قطعا شکی در آن نیست و کجا اشتباه و خطا داشتیم و از مسیر اصلی احیانا منحرف شده ایم. کجا از تجربیات کشور‌های دیگر و خرد جهانی استفاده کرده ایم. این‌ها پرسش‌های مهم روزگار ماست و باید بدانیم تا چه اندازه توانستیم به آن‌ها جامه عمل بپوشانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.