پایگاه خبری سومریه نیوز عراق گزارش داد، وزارت امور خارجه آمریکا مجموعه جدیدی از اسناد مربوط به مذاکرات سازش در کمپ دیوید بین مصر و رژیم صهیونیستی را منتشر کرد که نشان می دهد رژیم سعودی در آن زمان از سازش بین قاهره و تل آویو کاملا حمایت کرده بود.

تلگرافی به تاریخ دهم اوت سال ۱۹۷۸ میلادی که از سفارت آمریکا در عربستان به وزارت خارجه آمریکا فرستاده شده، دیدار بین جان سی ویست، سفیر وقت آمریکا، با سعود الفیصل، وزیر خارجه آن زمان عربستان، را در روز نهم اوت همان سال در شهر طائف فاش کرده است.

یک مسئول آمریکایی که این تلگراف را نوشته و در این نشست حضور داشته و هویتش را فاش نکرده گفته است امیر سعود الفیصل وزیر خارجه وقت عربستان حمایت کامل خود را از دعوت جیمی کارتر، رئیس جمهور آمریکا، از انور سادات، همتای مصری و مناحیم بیگن، نخست وزیر اسرائیل، برای تشکیل نشستی در کمپ دیوید اعلام و تصریح کرده به فکر آن است که به کمیته مشورتی عمومی توصیه کند بیانیه علنی درباره این حمایت صادر کند.

در این تگرام آمده است سعود الفیصل در دیدار با سفیر آمریکا گفته بود: «ما خواهان موفقیت کمپ دیوید هستیم؛ زیرا موفقیت نزدیک ترین دوستان ما در مصر و آمریکاست و هر کمکی که از دستمان بر آید انجام می دهیم».

فیصل همچنین گفته بود عربستان حمایتش را آشکار خواهد کرد؛ اما تأکید کرده بود لازم است که نتایج کمپ دیوید مورد قبول گسترده در جهان عرب واقع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.