اسپوتنیک گزارش داد، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این بیانیه گفت: وزارت امور خارجه آمریکا طبق ماده ۹ کنواسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک و ماده ۲۳ کنوانسیون وین در خصوص روابط کنسولی اعلام می‌کند که کاردار سفارت ونزوئلا و معاون سرکنسولگری این کشور در هوستون عناصر نامطلوب هستند. به همین خاطر به آنها دستور داده شده تا ظرف ۴۸ ساعت گذشته خاک آمریکا را ترک کنند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه دولت ونزوئلا تاد رابینسون کاردار آمریکا در کاراکاس و برایان نارانجو معاونش را عنصر نامطلوب خطاب کرد و به آنها دستور داد تا ظرف ۴۸ ساعت خاک ونزوئلا را ترک کنند.

 

روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا تحریم‌ها علیه این کشور را افزایش داد.

 

وزارت امور خارجه ونزوئلا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات این کشور آمریکای لاتین این تحریم‌های جدید را جنایت علیه بشریت می‌دانند.

 

روز یکشنبه ونزوئلا انتخابات ریاست جمهوری را با چهار نامزد برگزار کرد. براساس آمار شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور با کسب ۶۸ درصد آرا برای دومین دوره مجددا به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا انتخاب شد. این در حالی است که میزان کل مشارکت رای دهندگان در این انتخابات ۴۶ درصد بوده است.

 

تعدادی از کشورها از جمله آمریکا و کانادا پیروزی مادورو در انتخابات روز یکشنبه را به رسمیت نشناختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.