الشرق الاوسط گزارش داد، این منبع مدعی شد، آمریکا و شریکانش به نابودی بقایای داعش در سوریه متعهد هستند و واشنگتن بارها تاکید کرده است که راه حل نظامی برای بحران سوریه وجود ندارد.

پس از تغییراتی که در وضعیت سوریه به وجود آمد و دمشق اکثر مناطق تحت کنترل مخالفان را باز پس گرفت، منبع مذکور در ارتباط با اقدامات و برنامه‌های آتی واشنگتن در سوریه تغییر موضع داده و گفته است، آمریکا برای تعیین برنامه آتی خود در سوریه براساس تحولات کنونی با هم‌پیمانان خود رایزنی خواهد کرد.

این منبع در ادامه مدعی شد، به آنچه در مذاکرات ژنو مطرح شده متعهد است و حامی جست‌وجوی راه‌حل سیاسی در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت است؛ راه‌حلی که دستیابی به حل بحران سوریه را ممکن می‌سازد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پیشتر در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم با بیان اینکه آمریکا ورق بازی خود را در سوریه گم کرده است، خواهان خروج آمریکا از سوریه شده بود.

اسد در این باره گفت: آمریکایی‌ها باید از سوریه بروند، طوری که دیگر برنگردند، آنها غیرقانونی وارد عراق شدند، پس از آن در عراق فاجعه رخ داد. آمریکایی‌ها باید درس بگیرند. عراق استثنا نیست، سوریه استثنا نیست. پس از آن ملت‌ها بیگانه‌ها را در منطقه نخواهند پذیرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.