آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد که در بارگاه منور رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ریشه مظلومیت امام مجتبی(ع) بی بصیریتی مردم بود و این موضوع باعث شد تا حجت خدا در آن دوران تنها بماند.

وی افزود: ملاک در مقام شناخت افراد برای ما باید روشن باشد زیرا عده ای با ولایت و رهبری هستند و بعد از اینکه به جایی می رسند مقابل رهبری قرار می گیرند که این موضوع در دوران زندگی امام مجتبی(ع) به روشنی مشخص است.تاریخ اسلام نشان می دهد عده زیادی بودند که در یک شب از این سوی میز به آن سوی میز رفتند و تغییر موضع دادند.

علم الهدی بیان کرد:امروز آمریکایی که ۴۰ سال مقابل کشور ما ایستاده و در همه توطئه ها شکست خورده  به انواع توطئه های سیاسی متوسل شده تا به اهداف خود دست یابد و خدای نکرده بی بصیریتی  عده ای در داخل نباید مشکلات را بر سر راه انقلاب به وجود آورد. 

وی گفت: کسانی که روزی در کنار رهبر بودند و امروز از خط رهبری فاصله گرفته اند با یک عنصر منافق هیچ تفاوتی ندارد وباید در مقابله با تحریم های اقتصادی دشمن توجه کنیم که رهبر معظم انقلاب از چند سال پیش نسخه حل مشکلات را دادند اما متاسفانه در اجرای این مهم هم مردم و هم مسئولان کوتاه آمدند. 

امام جمعه مشهد گفت: میزان واردات به کشور از مسیر رسمی و قاچاق به حدی است که منقل خارجی هم وارد شده و این جنس را مردم می خرند، ملت ما در این امتحان سربلند بیرون نیامدند. 

علم الهدی تاکید کرد: برخورد با کالای قاچاق اراده جدی می خواهد و این موضوع مورد توجه قرار نمی گیرد. مقاومت ما در برابر تحریم های دشمن  به معنای مدیریت هزینه های خانواد در جهت حمایت از کالای داخلی و اقدام جهادی مسئولان است.

وی اظهارکرد: نظام ما مانند کشورهای اروپایی نیست که ریاضت را در پیش بگیریم و به مردم بگوییم که نخورید و نپوشید. حرف این است که مدیریت هزینه باید انجام شده و از کالای داخلی حمایت شود و اگر مردم در برابر مشکلات مقاومت کردند و مسئولان در جهت حل مشکلات کاری نکردند اقتصاد مقاومتی دیگر معنای ندارد و به  اقتصاد ریاضتی  تبدیل می شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس تمام حمل و نقل  مورد نیاز رزمندگان توسط اتحادیه کامیون داران انجام شد و آنها در آن شرایط ایستادند و هیچگاه اعتصاب نکردند. کامیون داران باید بدانند این جنگ حالا هم ادامه دارد زیرا دشمن اقتصاد ما را هدف قرار داده و این اعتصاب مانند رفتن از این سوی میز به آن سوی میز است که نمونه آن در دوران امام حسن (ع) رخ داد.

علم الهدی تاکید کرد: از مسئولان می خواهیم کاری نکنند مردم کارد به استخوانشان برسد تا مقابل نظام بایستند و اگر مردم تحمل نداشته باشند و مانند کشورهای کافر دست به اعتصاب بزنند کار به جایی نخواهیم برد. تفاوت ما با کشورهای اروپایی این است که این نظام متعلق به خود مردم است و نظام ما مانند دولت های اروپایی به دنبال چپاول مردم نیست و مسئولان نظام نیز توسط خود مردم انتخاب می شوند.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان بر مطالبه گری تاکید کردند و برای انجام این مهم نمی شود مقابل نظام ایستاد و نمی شود روی شاخه درخت نشست و شاخه را برید.مردم باید مطالباتشان را از مسئولان داشته باشند نه اینکه همه چیز را از رهبری بخواهیم. عده ای به مردم قول دادند برای حل مشکلات رای بیاورند و به مجلس بروند و حالا اگر به وظایف خود عمل نمی کنند باید از آنها مطالبه شود نه اینکه همه چیز را به پای نظام بنویسیم.

امام جمعه مشهد بیان کرد:این توطئه دشمن است و نباید نظام را به خاطر مشکلات و عدم تحقق آرمان ها زیر سوال بریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.