احمد ابوزید سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر در صفحه تویتر خود نوشت، این نشست بعدازظهر پنجشنبه در ساختمان وزارت خارجه مصر در قاهره برگزار شد.

وی اشاره ای به جزئیات این نشست و توافقات انجام شده نکرد.

مصر چهارشنبه اعلام کرده بود این نشست سه جانبه در سطح وزیران خارجه و روسای دستگاه های امنیتی سه کشور برای بررسی راه های توقف عملیات نظامی در نوار غزه برگزار می شود.

وزیران خارجه و روسای دستگاه امنیتی اردن و مصر پیش از این نشست سه جانبه، امروزجلسه ای جداگانه در مورد فلسطین و روابط دوجانبه تشکیل داده بودند.

رژیم صهیونیستی طی چند روز اخیر ۳۵ هدف را در نوار غزه هدف قرار داد و نیروهای مقاومت فلسطین نیز چندین راکت به سمت شهرک های صهیونیست نشین پرتاب کردند.

رسانه های منطقه ، درگیری های چند روز اخیر را از سال ۲۰۱۴ به بعد بی سابقه توصیف کرده اند.

مصر اعلام کرده است به تماس ها با طرفین درگیر ادامه می دهد و سعی می کند با میانجیگری دو طرف را به پایان دادن به حملات قانع کند.

فلسطینی ها از ماه مارس گذشته شروع به راهپیمایی نزدیک دیوار حائل میان غزه و فلسطین اشغالی کرده و خواستار بازگشت فلسطینی ها به شهرها و روستاهای خود شده اند، مناطقی که صهیونیست ها از سال ۱۹۴۸ آن ها را از آنجا بیرون کرده اند.

از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت (۱۰ فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» در نوار مرزی غزه با اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تاکنون ۱۱۶ فلسطینی شهید و بیش از سه هزار و ۳۰۰ تن دیگر نیز زخمی شده اند که حال ۳۳۰ تن از آنها وخیم گزارش شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.