خبرگزاری رویترز گزارش داد، اتحادیه عرب با صدور بیاینه ای از درخواست تشکیلات خودگردان فلسطین برای انجام تحقیقات فوری توسط «فاتو بنسودا» دادستان دادگاه بین المللی کیفری درباره جنایات جنگی و ضد انسانی رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان، حمایت کرد.

نشست فوق العاده &#۳۹;اتحادیه عرب&#۳۹; ظهر سه شنبه به منظور بررسی جنایات چند روز اخیر رژیم صهیونیستی در حق مردم نوار غزه در سطح نمایندگان کشورهای عضو در مقر این اتحادیه در قاهره برگزارشد.

مردم نوار غزه روز جمعه گذشته (۱۰ فروردین) در تظاهراتی با عنوان &#۳۹;بازگشت بزرگ&#۳۹; به مناسبت چهل و دومین سالگرد &#۳۹;روز زمین فلسطین&#۳۹; شرکت کردند که نظامیان رژیم صهیونیستی آن را به خاک و خون کشیدند.

نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک گلوله به سوی تظاهرکنندگان فلسطینی ۱۷ نفر را شهید و بیش از یکهزار و ۸۰۰ تن دیگر را زخمی کردند.

در پی این حادثه، دولت فلسطین روز یکشنبه (۱۲ فروردین) خواستار برگزاری نشست فوق العاده اتحادیه عرب برای بررسی جنایت صهیونیست ها علیه تظاهرات مردم فلسطین شد.

&#۳۹;روز زمین فلسطین&#۳۹; به نماد مقاومت فلسطینیان در برابر اشغالگری صهیونیست ها در سرزمین های تاریخی فلسطین تبدیل شده است.

مقام های رژیم صهیونیستی ۳۰ مارس سال ۱۹۷۶ ( ۱۰ فروردین ۱۳۵۵) هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان ساکن در منطقه الجلیل واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادر کردند. در پی این اقدام غاصبانه، مردم فلسطین دست به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز زدند.

فلسطینی‌ها همه ساله در روز ۳۰ مارس به مناسبت گرامی داشت روز زمین، راهپیمایی برگزار می کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.