حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در مراسم اربعین رحلت حضرت آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به حدیثی از رسول اکرم (ص) اظهار داشت: باورهای حقه‌ای که یک انسان مسلمان باید به آن اعتقاد داشته باشد علم است. 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان این مطلب که فلسفه بعثت پیامبر (ص) تبیین کرامت‌های اخلاقی بین مردم بود افزود: حقیقت علم در عبودیت است لذا هر کسی عبدتر و بنده‌تر باشد علم آن بیشتر است همچنین تمام ذرات وجود اراده خداوند است. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که فقیه به کسی گفته نمی شود که تنها فرمول‌های علمی بلد باشد تصریح کرد: یکی از ویژگی های فقاهت، مخالفت با هواهای نفسانی است همچنین به‌موقع فریاد زدن و احساس مسئولیت کردن از دیگر ویژگی های برجسته یک فقیه است.

 

وی در خصوص سیره زندگی مرحوم مهمان ‌نواز ادامه داد: تمام زندگی حضرت آیت الله مهمان نواز دغدغه مردم بود و تمام سخنان و مواضع آن حضرت مساله تلاش برای قالب بودن گفتمان امام و رهبری بود. همچنین ایشان تا قبل از انقلاب مبارزه با حکومت شاهنشاهی را مهم دانست و بعد از انقلاب هم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی را سرلوحه کار خود قرار داد و با تمام وجود مدافع امام، ولایت و مردم بود.

رئیسی افزود: تمام نصحیت مرحوم مهمان نواز به مسئولان این بود که سعادت این کشور در گرو عمل مسئولان به سخنان امام و رهبری است و اگر از سخنان امام و رهبری زاویه گرفتند هم کشور و هم خود را دچار مشکل خواهند کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ‌آیت الله مهمان نواز در طول عمر شریف خود در بین مردم حضور داشتند خاطرنشان کرد: توجه به مردم در فرهنگ انقلابی توجه تشریفاتی نیست. نگاه واقعی به مردم را در زندگی حضرت علی (ع) می توان یافت چراکه حضرت علی (ع) مدام در بین مردم و مستمندان حضور پیدا می‌کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که حضرت آیت الله مهمان‌نواز دارای کرامت اکتسابی بودند ادامه داد: شهدا قبل از شهادت دارای کرامت و بخشش بودند. مرحوم مهمان نواز در راه خدا گام نهاد و مجاهد فی‌سبیل‌الله شد همچنین مرحوم مهمان نواز ارتباط عمیقی با معبود خود برقرار کرد و در راه خدا بخشندگی می‌کرد لذا آیت الله مهمان نواز از کرامت نفسانی و روحانی برخوردار بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.