هیل گزارش داد،‌ ادوارد اسنودن مقاطعه‌کار سابق و افشاگر جنجالی آژانس امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای گفته است، آمریکایی‌ها باید از انتظاراتشان مبنی بر اینکه رابرت مولر نهایتا در تحقیقاتش به ادله‌ای غیر قابل انکار دست می‌یابد، کوتاه بیایند. ترامپ در گذشته از منتقدان سرسخت اسنودن بوده و او را "کاملا خائن" توصیف کرده و پیشنهاد اعدام او را داده است زیرا اسنودن اطلاعات فوق محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا (ان‌اس‌ای) را فاش کرد.

این افشاگر در گفت‌وگو با اینترسپت تاکید کرد: گمان می‌کنم اینکه مردم انتظار داشته باشند که در نهایت تحقیقات مولر به ادله غیر قابل انکاری برسد که بگوید "بله! ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ در اتاق هتل بودند"، انتظار بسیار زیادی است. این رسم جهان نیست، زندگی هم آنقدر ساده نیست.

اسنودن که سال ۲۰۱۳ از آمریکا گریخت و در روسیه پناهندگی گرفت، تاکید دارد: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه نمی‌خواسته در یک توطئه مستقیم تا ترامپ برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کند و علت آن پرحرفی غالبا دمدمی‌ مزاجانه اوست. صادقانه بگویم، هر کس سه دقیقه سخنان ترامپ را بشنوند متوجه می‌شود که او همانند یک گوی ویرانگر است.

مقاطعه‌کار سابق ان‌اس‌ای تاکید کرد: چنین شخصیتی مناسب آن نیست که شما با او وارد نوعی "کاندیدای منچوری" پیچیده شوید. این بشر حتی نمی‌داند که می‌خواهد چطور جمله‌اش را تمام کند. با این حال احتمال نوعی همدستی هنوز هم وجود دارد. نظر من این است که ما باید درباره آنچه تحقیقات احتمالا به آن دست می‌یابد، واقع‌بین باشیم.

کاندیدای منچوری فیلمی به کارگردانی جان فرانکن هایمر است. روایت فیلم شستشوی مغزی فرزند یک خانوادهٔ سیاسی برجسته جناح راست به‌عنوان یک قاتل بی‌خبر در توطئهٔ کمونیستی بین‌المللی است. داستان فیلم مربوط به سال ۱۹۵۹ است که تعدادی سرباز از جنگ کره بازگشته‌اند و به یکی از آنها مدال احترام داده می‌شود، زیرا در میدان جنگ جان اعضای گشتش را نجات داده‌است، آنها را به منچوری می‌برند و یک نفر چینی آنها را شستشوی مغزی می‌دهد و یکی از کسانی را که مدال احترام گرفته‌ بود به‌عنوان آدم‌کش حرفه‌ای تربیت می‌کند. از اصطلاح کاندیدای منچوری برای اشاره به کسانی استفاده می‌شود که برای رسیدن به اهداف خاصی شستشوی مغزی داده شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.