رویترز گزارش داد، رهبران جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا جلسه‌ای را برای ۲۲ مارس تدارک دیدند تا گزارش خودشان را تنظیم کنند. با توجه به اختلاف عمیق‌ترین کمیته، دموکرات‌ها هم روی گزارش‌های خودشان کار می‌کنند. جمهوری‌خواهان که دو مجلس کنگره را در دست دارند پس از آنکه دموکرات‌ها لیست موارد مورد نیاز برای بررسی را منتشر کردند خواستار برگزاری این نشست شدند و تعهد دادند تا به بررسی‌ها ادامه دهند.

دو حزب اصلی آمریکا از زمان پایان انتخابات ریاست جمهوری در سال گذشته تحقیقاتی را در مجلس نمایندگان درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا آغاز کردند. دموکرات‌ها قانون‌گذاران جمهوری‌خواه را به کوتاهی در تحقیقات متهم می‌کنند و در مقابل جمهوری‌خواهان معتقدند که دموکرات‌ها از این تحقیقات با اهداف سیاسی سوء‌استفاده می‌کنند.

این جنجال تردیدهایی را درباره توانایی کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا برای کشف حقیقت ایجاد کرده است خصوصا این‌که آیا کمپین دونالد ترامپ و روس‌ها هم‌دستی به نفع این میلیاردر جمهوری‌خواه داشتند یا خیر؟ با این وجود روس‌ها هرگونه تلاش برای نفوذ در انتخابات را رد می‌کنند. ترامپ هم اتهام هم‌دستی را بی‌اساس می‌داند.

روز دوشنبه کمیته جمهوری‌خواهان اعلام کرد: هیات مذکور تحقیقات درباره روسیه و انتخابات را به اتمام رسانده و سندی دال بر هم‌دستی پیدا نکرده است، اما دموکرات‌ها می‌گویند مدارک موثقی از هم‌دستی در اختیار دارند و جمهوری‌خواهان را بابت اعلام خاتمه تحقیقات هدف انتقاد قرار دادند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.