آناتولی گزارش داد، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری و کاندیدای حزب حاکم ترکیه برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی در کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد: انتخابات پیش‌رو مهمترین انتخابات در تاریخ این کشور است.

وی گفت: در طول ۱۶ سال گذشته به دستاوردهای عالی دست یافته‌ایم یا می‌توانیم در این مسیر حرکت کنیم و یا بگذاریم که ائتلاف ویرانگر اپوزیسیون این پروژه‌ها را خراب کند.

اردوغان با انتقاد از وعده‌های انتخاباتی اپوزیسیون گفت: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم ائتلاف ویرانگر اپوزیسیون مانع راه ما شود. من خواستار یک حمایت قوی از سوی مردم برای آینده روشن ترکیه هستم.

او در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به اظهارات محرم اینجه،‌ کاندیدای حزب اپوزیسیون مبنی بر اینکه درخواست استرداد فتح الله گولن از آمریکا براساس اصول نبوده است گفت: اگر اینجه صادق باشد در این باره با سازمان اطلاعات ملی مشورت می‌کند. به آنها بگویید چه کسانی به شما این اطلاعات را داده‌اند شما این اطلاعات را از مقامات آمریکایی گرفتید.

وی ادامه داد: آنها می‌خواهند ترکیه را اداره کنند اما برای کمپین انتخاباتی خود از اخبار دروغین استفاده می‌کنند که در اینترنت یافته‌اند.

وی در ادامه با اشاره به مبارزه با تروریسم گفت: ترکیه هرگز وحدت، همبستگی، برادری را علی‌رغم حملاتی که در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود کنار نمی‌گذارند. در همین راستا ترکیه در عملیات شاخه زیتون ۴۴۸۰ تروریست را از زمان آغاز عملیات خنثی(محاصره، بازداشت و یا کشتن) کرد.

اردوغان همچنین اعلام کرد: در علمیات ضد تروریسم ۴۱۹ نفر از نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق و ۴۰۵ تروریست در داخل کشور خنثی شدند.

انتظار می‌رود اردوغان تا زمان برگزاری انتخابات، در ۳۰ استان ترکیه در طول کمپین انتخاباتی‌اش راهپیمایی‌هایی برگزار کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.