علی اصغر یوسف نژاد با اشاره به تایید استفساریه مجلس درباره افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارکنان به صورت پلکانی از سوی شورای نگهبان، گفت: براساس استفساریه مجلس حقوق کارکنان ۲۰ درصد به صورت پلکانی نزولی افزایش یافت یعنی حقوق هایی که پایین ترین گروه شغلی بوده و کمترین میزان دریافتی را داشتند، حقوقشان ۲۰ درصد افزایش می یابد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۹۷ مجلس شورای اسلامی، افزود: به همین میزان حقوق های بالاتر میزان افزایش حقوقشان کمتر می شود و دولت حتما باید با رعایت تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷، ۲۰ درصد افزایش حقوق را برای قشر پایین که کمترین حقوق را دریافت می‌کنند، اعمال کند.

وی در تشریح کمترین میزان افزایش حقوق در سال ۹۷، ادامه داد: کمترین میزان حقوق در سال جاری مربوط به مقامات است که میزان حقوق این گروه صفر درصد اعمال می شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، درباره وضعیت حقوق بازنشستگان در سال ۹۷، به خانه ملت تصریح کرد: افزایش ۲۰ درصدی حقوق شامل حال بازنشستگان نمی شود، چراکه برای این گروه بودجه ای جداگانه جهت متناسب سازی و همسان سازی حقوق در نظر گرفته شده است.

مجلس شورای اسلامی در تبصره ۱۲ بودجه سال ۹۷ میزان افزایش حقوق کارکنان را حداکثر ۲۰ درصد پلکانی در نظر گرفته بود که دولت در مصوبه ای آن را بین ۶ تا ۱۲ درصد تعیین کرد که در این راستا مجلس در استفساریه ای بر لزوم افزایش کمترین حقوق به میزان ۲۰ درصد تاکید کرد که شورای نگهبان این استفساریه را تایید و رییس مجلس به دولت ابلاغ کرد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.