بلومبرگ گزارش داد، کریستین لاگارد در نشستی با حضور رهبران جهان از جمله رئیس جمهور روسیه، نخست وزیر ژاپن، رئیس جمهوری فرانسه و معاون رئیس جمهور چین در سن پترزبورگ روسیه شرکت کرده بود اظهار داشت: «خبر خوب این است که امروز در آسمان اقتصاد جهان خورشید در حال تابش است. ما یک دهه سخت را پشت سر گذاشته ایم و اکنون اقتصادی داریم که خوب عمل می کند.»

وی در عین حال نسبت به ریسک های ناشی از وقوع یک جنگ تجاری جهانی هشدار داد و گفت: «توسل به اقدامات حمایتگرایانه و یکجانبه گرایانه یک اشتباه بزرگ خواهد بود و یک خودزنی تلقی خواهد شد... هیچ کس در جنگ تجاری برنده نمی شود.»

لاگارد افزود، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر لغو نشست برنامه ریزی شده با رهبر کره شمالی در ماه آینده یکی از انواع تصمیمات سیاسی یکجانبه است که می تواند با تضعیف اعتماد، موجب ایجاد چنددستگی اقتصادی شود.

وی افزود، خروج آمریکا از برجام نیز یکی دیگر از این سیاست هاست. «من نگران هرگوه تصمیمی هستم که همچنان موجب تضعیف اعتماد شود... تجارت در حال تقویت شدن است. سرمایه گذاری دارد بر می گردد و هر اقدامی که این دارایی اساسی یعنی اعتماد را تضعیف کند، اقتصاد جهان را در معرض ریسک قرار می دهد.»

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.