سید جواد ساداتی‌نژاد در خصوص خروج آمریکا از برجام و راه‌های مقابله با آن، اظهار کرد: برجام نشان داد که آمریکا مانند گذشته دشمنی خود را با ایران اسلامی کنار نگذاشته است و همچنان در بدعهدی خود با ایران اسلامی پایبند است و خروج آمریکا از برجام تجربه‌ای بزرگ برای برخی افراد در داخل بود که یک‌بار دیگر آمریکا را آزمودند.

وی افزود: جمعی از نخبگان کشور چند سال وقت خود را صرف مذاکره با گروه ۱+۵ کردند که برجام به نتیجه برسد، اما نتیجه برجام این شد که با وجود عمل کردن ایران به تعهداتش، ترامپ مغرورانه قرارداد هسته‌ای را کنار گذاشت و از آن خارج شد.

وی بابیان این‌که «خروج آمریکا از برجام تجربه بزرگی برای نسل جوان بود»، گفت: نسل جوان یک بار دیگر فهمیدند که چرا "شعار مرگ بر آمریکا" در ایران سر داده می‌شود. نسل جوان شاید این ابهام را در ذهنش داشت که پدرانشان سخنانی می‌گویند که به روز نیست و ما امروز جور دیگری فکر می‌کنیم، اما جوانان این بدعهدی را دیدند و این عمل آمریکا تجربه بزرگی برای نسل جوان و نوجوان ما بود به‌طوری که شعار مرگ بر آمریکا به‌روز شد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در این برهه از زمان همه باید با پیروی از منویات مقام معظم رهبری توطئه‌های دشمن را نقش بر آب کنیم. اگر به این توصیه‌ها گوش کنیم نتیجه مطلوب را می‌گیریم، کما این‌که ایشان به خوش‌بین نبودن به آمریکا اشاره کرده بودند و بعد از بدعهدی آمریکا در برجام، خوش بین نبودن به اروپا را نیز گوشزد کردند.

وی تصریح کرد: در مذاکرات آینده ایران با اروپا باید عزت ملت ایران حفظ شود. به هر حال این اتفاق بر تجارب ما افزود و نشان داد که در رویه‌هایمان باید تجدید نظر کنیم و فرامین رهبری و رعایت آن موجب سربلندی ایران می‌شود. البته سخنان منتقدان را نیز که در چارچوب نظام اسلامی مطرح می‌شود باید شنید.

وی با بیان این‌که «ملت ایران همیشه ثابت کرده‌اند در برابر دشمن یک مشت هستند»، خاطرنشان کرد: پس از امضای برجام بسیاری در خصوص این قرارداد و آینده آن ابراز نگرانی کردند که هم‌اکنون ثابت شد این نگرانی‌ها بی‌مورد نبوده است. باید از این تجربیات درس بگیریم و با انسجام و همدلی در برابر دشمن بایستیم و با احترام به یکدیگر نقدهای سازنده را پذیرا باشیم. اگر متحد باشیم آمریکا در برابر ما به زانو در می‌آید، اما اگر بین خودمان انشقاقی باشد دشمن از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.