وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه از آغاز ساخت یک مانع دریایی برای مقابله با نفوذ نیروهای حماس از غزه به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

 به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در این زمینه گفت: «ایجاد یک مانع دریایی برای ممانعت از نفوذ حماس از غزه به اسرائیل آغاز شد.»

وی ادعا کرد: «این اقدام اهداف حماس را خنثی می‌کند و موجب از بین رفتن توانایی‌های راهبردی و پول آن‌ها می‌شود.»

 این درحالی است که یکی از شبکه‌های تلویزیونی رژیم صهیونیستی ادعا کرد در پی تغییر واضح رویکرد بین‌المللی در تعامل با نوار غزه، تل‌آویو از شرط‌های خود برای برقراری آرامش در غزه کنار کشیده است.

«شبکه ۱۴» تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد تل آویو از کلیه شرط‌های سابق خود برای برقراری آتش‌بس با حماس در نوار غزه کنار کشیده است.

در این گزارش آمده است: «اسرائیل از شرط‌هایی مانند خلع سلاح حماس، به رسمیت شناختن اسرائیل (توسط حماس)، موافقت با شرط‌های کمیته چهار جانبه و نیز بازگشت حاکمیت تشکیلات خودگردان به نوار غزه منصرف شده است.»

تلویزیون رژیم صهیونیستی علت این موضوع را تغییر واضح رویکرد بین‌المللی در تعامل با نوار غزه پس از موافقت برای جدا کردن بُعد سیاسی و انسانی غزه اعلام کرد، موضوعی که باعث شده این رژیم یک گام به عقب بردارد.

شرط‌های رژیم صهیونیستی برای حماس عبارتند از: «عدم شلیک خمپاره به سمت اراضی اشغالی از سوی گروه‌های مسلح در نوار غزه، توقف حفر تونل‌های هجومی، عدم استفاده از حصار مرزی غزه برای فعالیت‌های نظامی گروه‌های مقاومت و صحبت بر سر پرونده اسرا در چارچوب آتش‌بس.»

محاصره غزه وارد سال دوازدهم خود شده است و اوضاع انسانی این باریکه وخیم است؛ اهالی نوار غزه ۹ هفته است که در راستای تأکید بر حق بازگشت در حصار مرزی با فلسطین اشغالی تظاهرات می‌کنند؛ رژیم صهیونیستی علیرغم رایزنی‌ها با برخی کشورها از جمله مصر برای آرام کردن تظاهرات مذکور، به نتیجه نرسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.