«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که شنبه شب منتشر شد، از نقش نیروهای امنیتی و ارتش این رژیم در سرکوب اهالی غزه تشکر کرد.

به نوشته روزنامه «جرزوالم پست»،‌لیبرمن در بیانیه خود آورده است: «در عید پسح، یکی از آرام‌ترین و امن‌ترین تعطیلات را داشتیم و مردم اسرائیل آن‌ را مدیون لطف بزرگ نیروهای مسلح اسرائیل، شین بت (سرویس امنیت داخلی) و پلیس هستند که سخت تلاش کردند و  تلاش‌ها برای آسیب رساندن به ما را خنثی ساختند.»

لیبرمن در ادامه گفت: «حماس در لوای افراد غیرنظامی برای لطمه زدن به حاکمیت ما تروریست‌هایی را می‌فرستد و جهان این رژه ترور را به عنوان اعتراض مسالمت آمیز معرفی می‌کند. این جشن ریاکاری است.»

وی سپس «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را به کشتن غیرنظامیان متهم کرد و مدعی شد اتحادیه عرب، سازمان ملل و رسانه‌ها تنها بر اقدامات اسرائیل متمرکز هستند و تحولات سوریه را نادیده می‌گیرند.

 این در حالی است که هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری روز جمعه ۳۰ مارس، مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز معروف به «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کردند. در جریان راهپیمایی این هفته و هفته گذشته نظامیان صهیونیستی با شلیک به غیرنظامیان بی‌دفاع  نزدیک به ۳۰ نفر را شهید و صدها تن را زخمی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.