جنت آباد از محله‌های شمال غربی پایتخت است که در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته است. این منطقه در گذشته آب فراوانی داشته و ازدیاد درخت و سرسبزی باعث اطلاق صفت جنت(بهشت) به آن شده است. روزگاری زمین‌های این منطقه تنها میزبان جلسات منافقین و پناه مهاجرانی بودند که به پایتخت آمده بودند؛‌ اما امروزه این محله یکی از محله‌های نسبتا گران برای سکونت در شمال غرب تهران است.

بررسی دسترسی‌ها و حمل و نقل در جنت آباد

قبل از هر چیزی باید بدانید که جنت آباد سه بخش شمالی، مرکزی و جنوبی دارد. مرزبندی این سه بخش به این صورت است که جنت آباد شمالی از محدوده‌ی بلوار سیمون بولیوار شروع می‌شود و تا بزرگراه آبشناسان ادامه دارد. قسمتی از جنت آباد که بین اتوبان‌های آبشناسان و اتوبان شهید همت واقع شده است، جزو جنت آباد مرکزی است و از اتوبان همت تا اتوبان شهید کاشانی نیز جنت آباد جنوبی است. محله‌ی شهران از غرب، حصارک از شمال، پونک و چهار دیواری از شرق و اشرفی اصفهانی و آیت‌ اله کاشانی از جنوب همسایه‌های محله‌ی بزرگ جنت آباد هستند.

جنت آباد با چند اتوبان و خیابان اصلی تهران تقاطع دارد و از نظر دسترسی ترافیکی مناسب است. بعلاوه که جنت آباد جنوبی و مرکزی پایانه‌ی تاکسیرانی و اتوبوسرانی دارند. در چند سال آینده یک ایستگاه مترو نیز در نزدیکی میدان چهار باغ جنت آباد به بهره‌برداری می‌رسد. علاوه بر این ایستگاهی در انتهای جنت آباد شمالی ساخته خواهد شد که دسترسی ساکنان منطقه به مترو را تسهیل می‌کند.

قیمت رهن و اجاره‌ی آپارتمان در جنت آباد چند؟

طبق آخرین آمار سال جاری قیمت خرید خانه در جنت آباد از متری ۲.۵ میلیون تومان شروع می‌شود و برای واحدهای نوساز و لوکس به متری ۶ الی ۷ میلیون تومان می‌رسد. طبیعی است که قیمت آپارتمان در جنت آباد جنوبی به دلیل دسترسی راحت‌تر به خیابان‌های اصلی و نوساز بودن منطقه بالاتر است. همچنین برای خرید آپارتمان در جنت آباد جنوبی تقاضای بیشتر نسبت به بخش مرکزی و شمالی جنت آباد وجود دارد. علاوه بر رونق بازار خرید و فروش آپارتمان در جنت آباد جنوبی، بازار خرید و فروش زمین نیز در این منطقه داغ است. با توجه به این اعداد مسلما قیمت رهن و اجاره‌ی آپارتمان در جنت آباد نیز بالا است.

راهکاری‌های مدیریت بودجه برای کرایه‌ی آپارتمان در جنت آباد

آیا برای خرید کردن باید از محله خارج شد؟

جنت آباد محله‌ی بزرگی است که از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن یافت می‌شود. مرکز خرید سمرقند وطوبی(چیتگر) نیز نیاز ساکنان به پوشاک و ... را برطرف می‌کنند. اگر در این مراکز خرید چیزهای مطلوبتان را نیافتید، نگران نباشید؛ مرکز خرید کوروش در در اتوبان ستاری تنها چند دقیقه با محله‌ی جنت آباد فاصله دارد. برای خرید مایحتاج منزل نیز می‌توانید به هایپر استار اتوبان باکری مراجعه کنید. درباره‌ی دسترسی به رستوران‌ها نیز دغدغه‌ای نداشته باشید؛ به راحتی می‌توانید در جنت آباد اغذیه فروشی‌ها، رستوران‌های و سراهای سنتی متنوع بیابید.

چگونه مناسب‌ترین خانه را در جنت آباد بخرم/کرایه کنم؟

اگر خواهان انتخابی دقیق هستید، قبل از مراجعه‌ به آژانس‌های املاک در سایت دیوار درباره‌ی قیمت‌های خرید و رهن و اجاره‌ی آپارتمان در جنت آباد تحقیق کنید. این مقایسه دید تقریبی از قیمت‌های منطقه به شما می‌دهد؛‌ به این ترتیب می‌توانید بودجه‌ی خودتان را درست‌تر مدیریت کنید و خانه‌ی بهتری پیدا کنید.

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.