صدیف بدری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شروط ایران برای ادامه برجام با اروپایی‌ها گفت: آمریکا، اروپا و کشورهای غربی ثابت کرده‌اند که هیچگاه قابل اعتماد نیستند بنابراین باید حواس‌مان باشد که وقت را از دست ندهیم و خواسته‌هایمان را با اتکا به توانمندی‌های داخلی دنبال کنیم.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران از لحظه امضای برجام به کلیه تعهداتش پایبند بوده است ولی کشورهای غربی به ویژه آمریکایی‌ها از همان ابتدا عهدشکنی کردند پس بر مسئولان دیپلماسی خارجی است که از تجربه برجام استفاده کنند و گول وقت‌کشی‌های آنان را نخورند.

به گفته نماینده مردم اردبیل در مجلس، برجام فقط محدود به مسائل هسته‌ای است.

وی ادامه داد: اینکه کشورهای غربی بنیه دفاعی و توان موشکی جمهوری اسلامی ایران را می‌خواهند در لوای برجام مطرح کنند نوعی فریب است. آنان به دلیل عدم پایبندی به تعهدات‌شان مرتب در پی گرفتن امتیاز از جمهوری اسلامی ایران هستند.

بدری در ادامه تصریح کرد: راه حفظ برجام توسط کشورهای غربی این نیست که رییس‌جمهور فرانسه یا سفیر آلمان بگویند که نمی‌توانند شرکت‌های بزرگ و کوچک‌شان را مجبور به انتخاب بین ایران یا همکاری با آمریکایی‌ها کنند، این یعنی عدم پایبندی این کشورها به برجام، در حالیکه آنان در برجام موظف به تسهیل تبادلات بانکی و تجاری با جمهوری اسلامی ایران بودند اما متاسفانه هیچگاه به وعده‌هایشان و به توافقنامه‌ هسته‌ای پایبند نبوده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.