حسن عابدی جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا در مورد اجرای طرح  LEZ اظهار داشت: مشکل این است که این طرح برای اجرا آماده نبود و تبعات اجتماعی بسیاری به همراه دارد.

عابدی با اشاره به مشکل عمده در مورد اجرای طرح LEZ گفت: مشکل اصلی طرح این بود که برای تعداد زیادی از خودروهای عمومی اعم از اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها که فرسوده هستند و نمی‌توانستند وارد محدوده طرح شوند، برنامه‌ریزی درستی صورت نگرفته بود.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به مشکل خودروهای عبوری از تهران ادامه داد: تمام وسایل حمل و نقل عبوری در رینگ آزادگان، بزرگراه یاسینی و محور آزادگان خودروهای سنگین هستند که اکثراً دودزا بوده و این درحالی است که در طرح LEZ این امر در نظر گرفته نشده بود.

عابدی تصریح کرد: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو فاقد معاینه فنی را مأموران راهنمایی و رانندگی شناسایی کردند، ضمن اینکه پلاک  ۷ هزار خودرو به دلیل دودزا بودن اخذ شده است.

وی با اشاره به ضرورت احداث کمربندی در رینگ آزادگان گفت: رینگ آزادگان به ویژه در قسمت پل شهید کاظمی تا سعیدی آلودگی زیادی وجود دارد، از این‌رو نیاز به احداث کمربندی است تا با ممانعت از ورود خوردوهای عبوری به تهران بتوان بخشی از مشکل آلودگی را حل کرد.

جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات طرح LEZ به پلیس برنمی‌گردد بلکه محدوده اجرای این طرح فشار زیادی را بر مردم تحمیل می‌کند، ضمن اینکه به سبب افزایش تعداد موتور سیکلت‌ها و عدم استاندارد آن‌ها مشکلات مضاعف شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.