روزنامه استار با درج عنوان آمریکا مثل گربه داستان تام و جری شکست خورد به فرمایش دیروز حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام پرداخت و نوشت: رهبر ایران در اظهاراتی صریح و قاطع، شروطی را برای تداوم برجام مطرح کرد که بدون به جا آوردن آنها امکان حفظ این توافق بین المللی وجود ندارد.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه اضافه کرد: به گفته آیت الله خامنه ای، هدف نهایی آمریکا براندازی نظام جمهوری اسلامی است به طوری که در ۴۰ سال گذشته بارها برای این منظور تلاش کرد اما هر بار شکست خورد و بار دیگر مانند گربه داستان تام و جری ناکام خواهد ماند.

روزنامه خبر تورک نیز به فرمایش دیروز معظم له در واکنش به تهدیدات آمریکا پرداخت و با درج عنوان (آیت الله) خامنه ای شروط تداوم برجام را اعلام کرد نوشت: رهبر ایران با مطرح کردن شروطی به منظور حفظ برجام تاکید کرد که اگر اروپایی ها شروط ما را نپذیرند ایران فعالیت های هسته ای خود را آغاز خواهد کرد.

به نوشته این رسانه، تضمین فروش نفت ایران، تضمین تجارت بانک های اروپایی با ایران و عدم مطرح کردن بحث موشکی ایران توسط کشورهای اروپایی از جمله شروط اعلامی رهبر معظم انقلاب بود.

روزنامه سوزجو نیز عنوان مشابه روزنامه خبرتورک را برای انتشار فرمایش رهبر انقلاب انتخاب کرد و نوشت: شروط اعلامی از سوی رهبر ایران به صورت آشکاری مقابل خواسته های آمریکاست که این امر تصمیم گیری را برای سه کشور اروپایی آلمان، فرانسه و انگلیس سخت می کند چرا که آنها باید یکی از دو راه تداوم همکاری با ایران و یا همکاری با آمریکا را برگزینند و یا در نهایت راه میانبری را ایجاد کنند.

این رسانه ترکیه در بخش دیگری از خبر منتشره در خصوص فرمایش مقام معظم رهبری نوشت: به گفته آیت الله خامنه ای، هدف نهایی آمریکا براندازی جمهوری اسلامی است و در این راستا واشنگتن، وزارت خزانه داری خود را به اتاق جنگ علیه ایران تبدیل کرده است.

شبکه خبر.۷ از دیگر رسانه های ترکیه است که به انعکاس سخنان رهبر انقلاب پرداخت و با درج عنوان &#۳۹;آمریکا گربه معروف داستان تام و جری است&#۳۹; نوشت: رهبر ایران ایالات متحده آمریکا را به گربه داستان تام و جری تشبیه کرد که همیشه ناکام بوده است.

این رسانه اضافه کرد: رهبر ایران از بی اعتمادی به آمریکا سخن گفت و تاکید کرد که رئیس جمهوری کنونی آمریکا هم سرنوشتی بهتر از اسلافش مانند بوش و نئوکان‌ها و ریگان نخواهد داشت و در تاریخ گم خواهد شد.

روزنامه حریت با درج عنوان آمریکا مانند گربه داستان تام و جری به انعکاس فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارگزاران نظام پرداخت و نوشت: رهبر ایران دولتمردان آمریکایی را مانند گربه داستان تام و جری تشبیه کرد که همیشه در پیگیری اهداف خود ناکام بوده است.

این رسانه اضافه کرد: رهبری ایران از بی اعتمادی به آمریکا سخن گفت و به صراحت اعلام کرد که ایران با دولتی که به راحتی توافقنامه بین المللی را نقض می کند، تعامل نخواهد داشت.

روزنامه آکشام نیز به تشریح سخنان آیت الله خامنه ای در واکنش به تهدیدات اخیر آمریکا پرداخت و با انتخاب عنوان خامنه ای شروط تداوم برجام را اعلام کرد نوشت: به گفته آیت الله خامنه ای، آمریکایی ها هیچ وقت به تعهدات خود عمل نمی کنند و این موضوع فقط مختص ترامپ نیست بلکه روسای پیشین این کشور نیز اعتقادی به تعهدات خود نداشتند.

آکشام، فرمایش مقام معظم رهبری را نشانه ای از بی اعتمادی ایشان حتی نسبت به کشورهای اروپایی توصیف کرد و نوشت: آیت الله خامنه ای در سخنان خود تاکید کرد که اروپایی ها باید امروز ثابت کنند که آن بی صداقتی ۱۴ سال قبل را نخواهند داشت و باید تضمین های لازم را برای تداوم تجارت با ایران بدهند.

روزنامه آیدینلیک نیز عنوان اظهارات خامنه ای در خصوص برجام به تشریح فرمایش معظم له پرداخت و نوشت: شروط اعلامی از سوی رهبر ایران به منظور تداوم برجام تا حدود زیادی مواضع این کشور در تعامل با کشورهای اروپایی در این خصوص را روشن کرد.

این رسانه از بی اعتمادی رهبر ایران نسبت به اروپایی ها خبر داد و به نقل از آیت الله خامنه ای نوشت: اروپا در نهایت مخالفتی هم با آمریکا نخواهد کرد.

به نوشته این رسانه، رهبر ایران در شروط اعلامی خود عنوان کرد که اگر اروپایی‌ها در پاسخگویی به مطالبات ایران تعلل کردند، حق ایران برای آغاز فعالیت‌های هسته‌ای محفوظ است.

خبرگزاری آناتولی، شبکه ان.تی.وی و روزنامه دنیا نیز با درج عنوان &#۳۹;خامنه ای شروط تدام برجام را اعلام کرد&#۳۹; نیز به تشریح فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برجام پرداختند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.