من علاقمند سفت و سختِ فوتبالم اما پخش مسابقات جام جهانی در سالنهای سینما طرح زشت تازه ی آنهاست که اسمشان را گذاشتند مافیای پخش و اکران، که با لابی شورای صنفی نمایش و متولیان شوتِ سینما برای پُر کردن جیبهای تمام نشدنی شان به اسم سینما نقشه ها دارند.

* از آفات شرایط جدید و سینمادار شدنِ تهیه کننده ها و دفترهای پخش فیلم یکی این است که شعورِ سالن دار تکلیف حیات و ممات سینما و فیلم و سرمایه مادی و معنوی دیگران را معین میکند و به اسم بازار آزاد و اقتصاد عرضه و تقاضا و این مهملات بیسوادانه باز فربه تر میشود و باز پشت بام پاساژهای زشت دیگری را سینما میکند تا تئاتر روحوضی اجرا کند و به اسمِ سریال های مهوع شبکه نمایش خانگی بتواند چند لحظه لاس زدن با سلبریتی های منحط را به خلق الله بفروشد و سینماها را بکند بساط تمام وقتِ سلفی گرفتن در ازای پرداخت پول بلیت ...

*و حالا همین ها به بهانه علاقه مردم به تماشای فوتبال و قانون منحوسِ ممنوعیت حضور زنان در استادیوم، دکان دونبش دیگری باز کردند تا به قیمت به مسلخ بردن فیلم و بی حرمت کردن سینماها دُم کلفت تر کنند تا بعد بتوانند از این هم بیشتر باجگیری کنند و همه را - از فیلمساز و بازیگر تا رسانه چی و الخ - نوکر و زیردست و حلقه به گوشِ خود کنند که به هر ساز ناکوکشان برقصند. 

*بعید می دانم هیچ جای این دنیای متمدن و باشعور، سالن سینما را به فوتبال اختصاص بدهند و در عوض کافه ها را که جای تماشای دورهمِ فوتبال است از این کار منع کنند. شک ندارم این تعویضِ مضحک و همزمانیِ مشکوکِ منع و مجوزها هم لابیگری جدید همان دُم کلفتهایی است که می خواهند معدود مشتری کافه ها را هم بکشانند به تماشای فوتبال در سینماها، وگرنه این مجوز و آن ممنوعیت کنار هم چه معنایی دارد؟

*مبارکتان باشد که چه آسان و سریع سینما را قربانیِ پول و ایدئولوژی و رانت و ابتذال و بلاهتِ خودتان کردید. حکمِ برگزاری مراسم عقد و حنابندان و ختنه سوران در سینماها چه موقع به دستتان خواهد رسید؟ پیشنهاد میکنم چند تا میله هم روی صحنه و اطراف سالنهای سینماهایی که میسازید تعبیه کنید؛ شاید دیر یا زود به کارتان بیاید. 

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.