دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا امروز چهاشنبه اعلام کرد: هفته آینده درباره نشست مشترک من با رهبر کره شمالی چیزهائی را خواهیم دانست.

رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی در کاخ سفید در این باره اعلام کرد: در سنگاپور خواهیم فهمید. ممکن است این دیدار خیلی خوب روی دهد.

وی در ادامه افزود: هفته آینده درباره سنگاپور مطلع خواهیم شد. اگر این دیدار انجام شود، به نظر من رویداد خیلی خوبی برای کره شمالی به وقوع خواهد پیوست.

این در حالیست که مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا دیروز سه شنبه در سخنانی اعلام کرده بود: مادامیکه کره شمالی خلع سلاح هسته ای قابل راستی آزمائی و غیرقابل بازگشت خود را آغاز نکند، هیچ امتیازی به پیونگ یانگ نخواهیم داد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا در ادامه این مصاحبه باردیگر تهدید به پیاده سازی مدل قذافی را برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تکرار کرد و گفت: همانطور که پیشتر رئیس جمهور ترامپ نیز گفته بود، اگر توافقی با کیم جونگ اون حاصل نشود؛ این مدل تکرار خواهد شد.

این در حالیست که کره شمالی پیشتر در اعتراض به رزمایش نظامی مشترک میان واشنگتن و سئول از لغو دیدار میان مقامات دو کشور خبر داده بود.

کره شمالی همچنین به آمریکا هشدار داده بود تا در صورت ادامه این روند، دیدار میان رئیس جمهوری آمریکا و رهبر این کشور را نیز لغو خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.