دبیر کل شورای عالی امنیتی ملی کشورمان در گفت‌وگو با شبکه الجزیره قطر گفت که برنامه موشکی ایران غیر قابل مذاکره است.

دریابان «علی شمخانی» امروز چهارشنبه گفت که ایران نه‌تنها به هیچ وجه در مورد برنامه موشکی خود با کسی مذاکره نمی‌کند، بلکه به تقویت توانایی‌های موشکی آن ادامه خواهد داد.

او به حمایت جمهوری اسلامی ایران از گروه‌های مقاومت در منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: «ما به حمایت خود از حماس و جنبش جهاد اسلامی، حزب‌الله و محور مقاومت در منطقه ادامه خواهیم داد».

شمخانی در مورد اوضاع یمن و کارشکنی عربستان برای حل بحران آن نیز تصریح کرد که جنبش انصارالله یمن از طرح آتش بس اروپا در ماه مبارک رمضان استقبال کرد ولی عربستان این طرح را رد کرد.

دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد روابط تهران با ریاض نیز گفت که ایران آماده آغاز گفت‌وگوی سازنده و عاقلانه با عربستان بدون هیچ پیش شرطی آماده است.

او گفت: «ایالات متحده آمریکا جرأت حمله نظامی به ایران را ندارد و تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران شکست خواهد خورد».

دریابان شمخانی در واکنش به اظهارات برخی از مقامات روس که گفته بودند نیروهای ایرانی و حزب‌الله باید از سوریه خارج شوند، گفت: «ما هرگز از سوریه خارج نخواهیم شد و حضور ما در این کشور بنا به درخواست دولت سوریه ادامه خواهد داشت».

او در مورد ماجراجویی‌های احتمالی آمریکا در آب‌های خلیج فارس نیز گفت که هرگونه تعدی و تجاوزات آمریکا پاسخ مستقیم و بدون تردید ایران را در پی خواهد داشت.

دبیر کل شورای عالی امنیت ملی ایران در مورد تجاوز نظامی اخیر رژیم اسرائیل به سوریه که پاسخ دمشق را در پی داشت، گفت: «این رژیم پیام واضحی دریافت کرد و آن اینکه هر تهاجمی به سوریه با واکنش مستقیم و بدون تردید مقابله خواهد شد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.