تعجب و حمایت

آسمان روی سر کاوه!

برای مثال نشریه معتبر فرانسوی به دعوت نشدن کاوه رضایی به تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی واکنش نشان داد. روزنامه اکیپ در این خصوص نوشت: «فهرست ۲۴ نفره تیم‌ملی فوتبال ایران برای حضور در اردوی ترکیه و بازی‌های دوستانه قبل از جام‌جهانی اعلام شد که در آن نام کاوه رضایی مهاجم گلزن ایرانی که در لیگ بلژیک عملکرد قابل قبولی داشت، دیده نمی‌شود.» همچنین رسانه‌های بلژیکی نیز به خبر دعوت نشدن کاوه رضایی به تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه واکنش نشان دادند و از عدم حضور این بازیکن اظهار تعجب کردند. البته مدیر باشگاه شارلوای بلژیک نیز نسبت به عدم دعوت رضایی عکس‌العمل نشان داد و این تصمیم را غیر قابل فهم ذکر کرد. مهدی بیات، مدیر ایرانی‌الاصل باشگاه شارلوای بلژیک درباره دعوت نشدن کاوه رضایی به لیست نهایی تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه گفت: «کاوه اصلا انتظار نداشت که خط بخورد. پس از شنیدن این خبر آسمان روی سرش خراب شد. این یک شکست بزرگ برای او و برای من است. بسیار احساس ناراحتی می‌کنم چون او  انسان استثنایی با اندیشه استثنایی است. او یکی از بهترین گلزنان ایرانی شاغل در لیگ‌های خارجی است. دعوت نشدن او امری غیرقابل درک برای ما است. همچنین این اقدام از سوی سرمربی تیم‌ملی ایران برای هواداران ایرانی نیز غیرقابل درک بود. هواداران متوجه نیستند که چرا کاوه دعوت نشد.»

حمایت از خط خوردن سروش رفیعی!

اما رسانه‌های قطری هم به فهرست کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه واکنش نشان دادند و دعوت از دو بازیکن شاغل در این کشور و عدم دعوت بازیکن دیگر را سوژه خود کردند. روزنامه الرای دراین خصوص نوشت: «در فهرست کارلوس کی‌روش برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه نام دو بازیکن از لیگ ستارگان قطر به چشم می‌آید، نخست مرتضی پورعلی گنجی که با شایستگی در این فهرست قرار گرفت. او بازی‌های درخشانی را با پیراهن السد به نمایش گذاشت و از بهترین‌های لیگ قطر بود. او از مدافعانی است که می‌تواند در هر دیداری سرنوشت‌ساز ظاهر شود. در فهرست کارلوس کی‌روش یک بازیکن دیگر از لیگ ستارگان قطر به چشم می‌آید و او کسی نیست جز مهدی طارمی، مهاجم الغرافه. اما سرمربی پرتغالی تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از کاهش فهرستش از ۳۵ بازیکن به ۲۴ بازیکن نام سروش رفیعی، بازیکن الخور را خط زد و این تصمیم او طبیعی بود، چراکه سروش نتوانست عملکرد خوبی با الخور در لیگ قطر داشته باشد. البته پژمان منتظری، بازیکن سابق الاهلی، مسعود شجاعی، بازیکن سابق الغرافه و اشکان دژاگه، بازیکن سابق العربی هم در این فهرست حضور دارند.»

امیدواری کی‌روش به جهانبخش

رسانه‌های هلند نیز حضور دو بازیکن ایرانی شاغل در لیگ هلند در لیست نهایی ایران برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را بازتاب دادند. رسانه‌های این کشور دیروز دعوت شدن رضا قوچان‌نژاد، مهاجم هیرنفین و علیرضا جهانبخش، وینگر آلکمار  را مورد بررسی قرار دادند. یکی از رسانه‌های این کشور در مورد علیرضا جهانبخش نوشت: «جهانبخش که عنوان بهترین گلزن این فصل اردویژه را به‌دست آورده به احتمال فراوان بازیکن فیکس تیم‌ملی کشورش خواهد بود. کی‌روش برای صعود تیم ایران به مرحله بعد روی این بازیکن حساب ویژه‌ای باز کرده است.»