وی در توییتی به مساله اقدام پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به جاسوسی در خارج از این سازمان اشاره داشت تا موضوع همکاری ستاد انتخاباتی ترامپ با روسیه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده را اثبات کند.

ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت که این گروه در پی اثبات تبانی ستاد ترامپ با روسیه بودند، اما در نهایت گرفتار یک رسوایی بزرگ در زمینه جاسوسی شدند که کشور آمریکا هرگز به خود ندیده است. 

رئیس جمهوری آمریکا و حامیان جمهوریخواهش در کنگره اکنون خواستار اطلاعاتی در مورد آن فرد جاسوس هستند و می گویند این اطلاعات، ثابت می کند که دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق ایالات متحده درصدد جاسوسی از ستاد انتخاباتی ترامپ بوده است. 

در همین حال، ترامپ از اشاره به این مساله که آیا به «راد روزنشتاین» معاون دادستان کل آمریکا اعتماد دارد یا نه، خودداری کرده است.

روزنشتاین فردی است که بر تحقیقات «رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده رسیدگی به اتهام دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نظارت دارد.

از سویی، «سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که روز پنجشنبه جلسه ای برای بررسی اطلاعات فوق محرمانه در مورد پرونده روسیه از سوی جمهوریخواهان مجلس نمایندگان تشکیل می شود. 

این جلسه قرار است بین مقام های ارشد اطلاعاتی آمریکا و قانونگذاران محافظه کار این کشور برگزار شود و هدف از تشکیل آن دستیابی به اطلاعاتی در مورد هویت جاسوس اف بی آی عنوان شده است. 

ترامپ اوایل هفته جاری اعلام کرد از وزارت دادگستری می خواهد در مورد احتمال جاسوسی اف بی آی از ستاد انتخاباتی اش تحقیق به عمل آورد. وی بارها بدون ارائه مدرک مدعی شده که یک خبرچین اف بی آی در ستاد انتخاباتی اش رخنه کرده است. وزارت دادگستری آمریکا از بازرس کل خود خواسته است تا ادعای ترامپ را با دقت مورد بررسی قرار دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.