غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران  در خصوص آخرین وضعیت پرونده نازنین زاغری اظهار کرد: برای برگزاری دادگاه نازنین زاغری تعیین وقت شده و زمان آن به دادگاه اعلام شده است.

وی افزود: مذاکرات و اقداماتی در رابطه با بحث تعیین وکیل برای زاغری انجام شده و قرار است بعد از طی فرآیند‌های انتخاب وکیل، دادگاه وی در اسرع وقت برگزار شود.

بنابر این گزارش، نازنین زاغری روز ۳۰ اردیبهشت ماه در شعبه پانزده دادگاه عمومی و انقلاب تهران حضور پیدا کرده و در جلسه‌ای که نماینده دادستان تهران هم حضور داشته است، اظهار می‌دارد به وکیل نیاز دارد. دادگاه نیز تا حضور وکیل نازنین زاغری، وقت تجدید صادر می‌کند.

گفتنی است؛ نازنین زاغری تبعه ایرانی ــ انگلیسی ۱۵ فروردین سال ۱۳۹۵ توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه کرمان در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر و به کرمان منتقل شد.

وی دارای تابعیت مضاعف از انگلستان بوده و در سیستم جاسوسی آن کشور فعالیت می‌کرده است. زاغری مسئول آموزش خبرنگاری آنلاین بی‌بی‌سی فارسی بوده که با هدف جذب و آموزش افراد برای فعالیت تبلیغی علیه ایران اقداماتی را انجام داده است.

چگونگی استفاده از ایمیل مستعار، پس‌وردهای پیچیده و طولانی، ذخیره‌سازی پس‌وردها و استفاده از نرم‌افزارهای رمزنگاری مطالب و اطلاعات، از جمله مواردی است که در این آموزش‌ها لحاظ می‌شده است. پرونده زاغری برای ادامه رسیدگی‌ها به دادستانی تهران انتقال پیدا کرد و پس از انجام تحقیقات و بررسی‌های لازم، با صدور کیفرخواست به دادگاه انقلاب صادر شد. شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، زاغری را به پنج سال حبس محکوم کرد که این محکومیت در دادگاه تجدیدنظر تأیید شد و وی اکنون در حال تحمل کیفر خود است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.