حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره جزئیات تغییر اساسنامه جامعه روحانیت که روز گذشته توسط سخنگوی این تشکل اعلام شد و تفکیک صورت‌گرفته بین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اظهار داشت: قبلاً دبیرکل و رئیس شورای جامعه یکی بودند اما قرار است رئیس شورا همان آیت‌الله موحدی بماند. دبیرکل هم منتخب مجمع و مسئول اجرایی جامعه است.

وی درباره گزینه‌های دبیرکلی‌ گفت: هنوز صحبتی نشده و قرار است موقت یک نفر انتخاب شود و باید تا زمان تشکیل مجمع عمومی صبر کرد چون دبیرکل منتخب مجمع است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی درباره زمان تشکیل مجمع عمومی، گفت: مجمع عمومی نیازمند مقدمات زیادی است و طول می‌کشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت درباره گزینه‌های احتمالی دبیرکل موقت این تشکل روحانی، گفت: بعضی گزینه‌ها مطرح هستند اما هنوز رأی‌گیری انجام نشده ولی احتمالاً حجت‌الاسلام تقوی گزینه نهایی باشد.

به گزارش تسنیم، روز گذشته حجت‌الاسلام مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در نشست خبری با اشاره به تصویب اساسنامه جدید گفت: معمولاً هر ۱۰ سال یک‌بار یک بازنگری در اساسنامه صورت می‌گرفت که آخرین بار سال ۸۶ بازنگری انجام شده بود. این اساسنامه در اردیبهشت به‌تصویب رسید و در این بازنگری تغییراتی رخ داده که این تغییرات در اهداف جامعه روحانیت، تغییرات در تشکیلات و کار ویژه جامعه روحانیت است.

جامعه روحانیت مبارز یکی از تشکل‌های مهم کشور است که از سال ۵۶ تشکیل شد و در پیروزی انقلاب اسلامی سهم بسزایی داشت. بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی در سال ۹۳، دبیرکلی این تشکل به‌عهده آیت‌الله موحدی کرمانی قرار گرفت و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی قائم‌مقام این تشکل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.