به گزارش خبرگزاری کویت، روسیه در واکنش به اظهارات ضدایرانی مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در بنیاد هریتیج، در زمینه افزایش فشارها علیه ایران هشدار داد و گفت که این مساله باعث رادیکال تر شدن شرایط خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری اینترفکس، زمیر کابولوف رئیس بخش امور آسیای وزارت خارجه روسیه گفت: تهدیدهای آمریکا مبنی بر اعمال سنگیترین تحریمهای تاریخ علیه ایران، باعث سرسخت تر شدن مواضع ایران خواهد شد و باعث میشود ایران رویکرد تندتری در حل مسائل منطقه‌ای اتخاذ کند.

وی اضافه کرد، افزایش فشارها علیه ایران به افزایش تنشها در منطقه منجر خواهد شد و پاسخ متقابل ایران را نیز در پی خواهد داشت.

وزیر خارجه آمریکا در سخنان تماما ضدایرانی خود در روز دوشنبه از اعمال سختترین تحریمهای تاریخ علیه ایران سخن گفت و با لیستی از تهدیدات خواستار حصول یک توافق تازه با ایران شد!

 وزارت خارجه روسیه همچنین گفته، تلاش‌های آمریکا برای تغییر سیاست‌های ایران احتمالاً نتیجه معکوس خواهد داشت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز دوشنبه به اظهارات ضد ایرانی وزیر خارجه آمریکا در اندیشکده هریتیج واکنش نشان داد.

موگرینی گفت: «ما به دقت به سخنرانی امروز وزیر خارجه آمریکا، مایک پامپئو که مخاطب آن نه تنها ایرانی‌ها بلکه تمامی حامیان برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بودند گوش فرا دادیم.

توافق هسته‌ای ایران و تداوم حمایت از آن، دستاوردهای عمده‌ای در دیپلماسی بین‌المللی محسوب می‌شوند که ضمانت می‌کنند ظرفیت‌های هسته‌ای ایران صرفاً برای مقاصد صلح‌آمیز باقی می‌مانند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون ۱۰ بار تأیید کرده که ایران تمامی تعهدات هسته‌ای خود را اجرا کرده و به اجرای آن ادامه می‌دهد و تصریح کرده که تمامی دسترسی‌های لازم برای اجرای مأموریتش را در اختیار داشته است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.