متن این بیانیه به شرح زیر است:

به نام خدا

اظهارات سخیف، بی مایه، توهین آمیز و مداخله گرانه وزیرخارجه جدید امریکا و نسبت های ناروا به ملت بزرگ و متمدن ایران نشانه استیصال و درماندگی مقام های دولت امریکا در مقابل ملت ایران و تلاش مذبوحانه برای انحراف اذهان جهانی از اقدام غیرقانونی و نقض عهد امریکا در برجام است که حقوق بین الملل و قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحدکه توسط دولت امریکا پیشنهاد و به اتفاق آرا تصویب شده بود را زیرپاگذاشته است.

سخنان پومپئو یک بار دیگر فقر اطلاعاتی، ضعف بینشی، عقب ماندگی تحلیلی، و سردرگمی روندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری در ایالات متحده را به نمایش گذارد و  نشان داد جریانات تندرو و جنگ طلب در آمریکا نه تاریخ میدانند و نه قادرند از آن درس بگیرند. 

رژیم آمریکا که با وجود مخالفت همه کشورهای جهان، به جز معدودی رژیم حقیر، روی تمامی تعهدات سیاسی، حقوقی و بین المللی خود پا گذارده است در موضعی نیست که برای کشور بزرگی همچون ایران که به تعهداتش پایبند بوده شرط تعیین کند و باید بداند که قانون گریزی و عهد شکنی آمریکا نه تنها حقی برای آن رژیم ایجاد نمیکند بلکه مسئولیت بینالمللی عواقب قانون شکنیها را برعهده سردمداران آن رژیم و حامیان فاسد و مافیایی داخلی و خارجی آن قرار میدهد که هر روز کوس رسوایی یکی دیگر از آنها در بازار افکار عمومی جهانی نواخته میشود.

آمریکایی که همه مصائب منطقه ما، از عراق و سوریه و لبنان گرفته تا فلسطین و یمن و افغانستان، ثمره دخالت ها و دست اندازی های او و حکومتهای دیکتاتوری قرون وسطایی متحد اوست، حق ندارد برای سیاستهای ایران در منطقه خود تعیین تکلیف نماید.

حمایت از تروریسم و به ویژه تروریسم دولتی ویژگی ذاتی رژیم استکباری ایالات متحده است. گروهک های تروریستی مانند القاعده، داعش، منافقین، جندالله و دیگر گروههای تروریستی تکفیری که با پول و سرمایه مردم امریکاو به دست نظام های بی کفایت منطقه به حیات خود ادامه می دهند، بدون تردید شکست خواهند خورد و دولت امریکا و متحدین آن رسوا خواهند شد.

پدران القاعده و داعش و صدها گروهک تروریستی دیگر که صلح و امنیت بین المللی را به مخاطره افکنده اند در جایگاهی نیستند که اقدامات ثبات ساز و ضد تروریستی  جمهوری اسلامی ایران برای محو تروریسم در منطقه و جهان را وارونه جلوه داده و اوهام سلطه طلبانه خود را پیگیری کنند.

کودتا گران علیه دولت های قانونی،  چپاول گران ملت های مظلوم و مستضعف، قتل عام کنندگان زنان و کودکان بی گناه و بی دفاع، ناقضان معاهدات و قطعنامه های بین المللی، تولید کنندگان و استفاده کنندگان سلاح های کشتار جمعی و تضییع کنندگان حقوق بشر و اقلیت ها و رنگین پوستان در کشور خود را چه به خط و نشان کشیدن برای ملت های مستقلی که با سربلندی و افتخار در مقابل همه این جرایم ایستاده اند. 

جمهوری اسلامی ایران نظامی برآمده از انقلاب اسلامی مردم ایران است که در طول چهاردهه حیات پربرکت خود در مقابل همه توطئه های شوم امریکا و متحدین آن کشور سرافرازانه ایستاده و پیروز شده است و از این پس نیز مقتدرانه به حیات خود ادامه خواهد و توطئه های جدید امریکا را نیز به شکست خواهد کشانید.

به سردمداران رژیم امریکا بویژه وزیرخارجه آن توصیه می کنیم از سرنوشت سیاست های گذشته امریکا در قبال ملت ایران درس گرفته و دست از اقدامات و سیاست های مداخله گرانه و شکست خورده برای به اصطلاح ایجاد شکاف و تفرقه بین مردم و نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران برداشته و بیش از این خود را نزد افکارعمومی جهان بی آبرو نسازند.

جمهوری اسلامی ایران با رد تک تک اتهامات و اکاذیب مطرح شده در این به اصطلاح راهبرد جدید، اظهارات وقیحانه وزیرخارجه آمریکا را مداخله آشکار در امور داخلی خود و تهدید غیرقانونی علیه یک عضو ملل متحد می داند و حق اقدامات قانونی را برای خود محفوظ می دارد. مسئولیت عواقب هرگونه اقدام ایذائی، غیر قانونی و زورمدارانه علیه ملت ایران بر عهده دولت ایالات متحده آمریکا خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.