بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها بعدازظهر امروز با ورود سامانه بارش جدید به کشور در شمال‌غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و به صورت پراکنده در غرب، مرکز و سواحل غربی خزر، رشد ابر، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

اوایل امشب بارش‌ها در استان آذربایجان شرقی، نواحی مرکزی اردبیل و شمال زنجان تشدید می‌شود.

روز سه‌شنبه سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال است و سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق می‌شود؛ این وضعیت به تدریج بخش‌های غربی یزد، شمال کرمان و فارس را هم دربر می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، شمال همدان، زنجان، استان مرکزی، قزوین و غرب اصفهان شدت بیشتری دارد.

فردا در برخی مناطق آذربایجان غربی‌، آذربایجان شرقی‌، ‌جنوب اردبیل، استان مرکزی‌، شمال همدان‌، جنوب قزوین‌، نیمه غربی قم و اصفهان، رگبار، رعدوبرق، تگرگ‌، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پیش‌بینی می‌شود.، از این رو توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع آذرخش به‌خصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش بادهای مخرب، برای کاهش خسارات احتمالی و حفظ ایمنی اقدامات لازم به‌کار گرفته شود.

روز چهارشنبه رگبار و رعدوبرق و وزش باد در مناطقی که ذکر شد ادامه دارد. 

آسمان تهران فردا نیمه‌ابری به تدریج ابری گاهی رگبار و رعدوبرق، وزش باد و اوایل شب وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز چهارشنبه آسمان تهران نیمه‌ابری تا ابری در برخی ساعات رگبار رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.؛ پیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۳۰ و ۲۱ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با دمای ۴۳ درجه بالای صفر گرمترین و شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۲۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری ۱۴۳.۳ میلی‌متر ثبت شد. میزبان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۰۰.۳ میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری تا تاریخ مذکور ۲۸.۵ درصد کمتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۲۱۰.۱ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۳۱.۸ درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزبان بارش در هفته سی و سوم سال زراعی متعلق به منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان ۵۸.۶میلی‌متر بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.