قطعا تعریف آدم‌ها از سادگی و تجمل، متفاوت است اما موضوع اینجاست که ساده بودن به معنای کم‌ هزینه کردن نیست. عروس بریتانیا کفش و لباسی از بهترین برندهای دنیا پوشیده بود. لباس ابریشمی سفید مگان مارکل که ما از صفحه تلویزیون فقط سفیدی و سادگی آن را دیدیم، توسط «کلار کلر» طراح مشهور انگلیسی و مدیر برند «ژیوانژی» طراحی شده بود. همچنین روی تور سر ۵ متری مگان گل‌های نماد کشورهای مشترک‌المنافع بریتانیا دوخته شده بود که اصلا هم کم‌هزینه نبود. لباس مگان مارکل حدود ۵۵۰ هزار دلار برای خانواده سلطنتی آب خورده بود و دوخت تور سر او حدود ۱۰۰ ساعت زمان برده بود.

گوشواره و دستبند مگان مارکل متعلق به برند مطرح «کارتیه» بود و تاج پر زرق و برقی هم که روی سر او قرار داشت، مربوط به سال ۱۹۳۰ و متعلق به مادربزرگ ملکه بود که به ۱۰ الماس بزرگ و با ارزش مزین شده بود.

همچنین «اسپوتنیک» گزارش داده است که این مراسم عروسی ۴۲ میلیون دلار هزینه داشته که بیشتر آن هزینه هم از جیب مالیات‌دهندگان انگلیسی پرداخت شده و به نظر می‌رسد که بیشتر این پول صرف تدابیر امنیتی مجلس عروسی شده است. هزینه تامین امنیت مراسم عروسی سلطنتی شامل استقرار تک‌تیراندازها روی پشت بام‌ها، پلیس مخفی و پهپادهای بدون سرنشین حدود ۴۰.۱ میلیون دلار شده و همچنین هزینه‌های جانبی دیگر شامل غذا، گل‌آرایی و ... حدود ۲.۷ میلیون دلار بوده است.

آرایش صورت و موی عروس نیز بر عهده «دنیل مارتین» از برند «دیور» بود که آرایش ملایمی برای او در نظر گرفته بود. دنیل مارتین برای حفظ اصالت‌ها ترجیح داده بود که کک و مک‌های روی صورت مگان مارکل را با کرم آرایشی پوشش ندهد. مگان پیش از مراسم عروسی نیز به سالن ابرو و ناخن «رایلی» در منطقه لوکس می‌فر در لندن رفته بود و از  خدمات استایلیست معروف «شریل رایلی» استفاده کرده بود. مانیکور ناخن‌های او نیز به صورت کوتاه و با لاک رنگ طبیعی انتخاب شده بود به این دلیل که ملکه الیزابت لاک ناخن در رنگ‌های تند را نمی‌پسندد و از خانم‌های خاندان سلطنتی خواسته است از لاک‌های رنگ طبیعی یا نهایتا صورتی بسیار روشن استفاده کنند.

در واقع عروس بریتانیا به تمام جزئیات ظاهرش دقت کرده و از بهترین برندهای دنیا برای آراستگی‌اش بهره گرفته بود اما به سلیقه شخصی خودش و با توجه به قواعد تعیین‌شده توسط ملکه الیزابت در کاخ باکینگهام.

با این حال تنها دقایقی پس از پایان این مراسم، شبکه‌های اجتماعی پر از تصاویر و عکس‌های این مراسم ازدواج شد و واکنش‌های مختلفی را نیز در پی داشت. در این میان کاربران ایرانی بیش از پیش شروع به خودزنی کردند و مگان مارکل را الگوی سادگی و زیبایی دانستند و شروع به انتقاد از هزینه‌های آرایش عروس در ایران کردند.

درست است که هزینه خدمات آرایش عروس با کیفیت در ایران بسیار بالاست اما این بدان معنا نیست که در سایر کشورهای دنیا برای این موضوع هزینه نمی‌شود. تنها تفاوت در این است که کشورهای مختلف دنیا از فرهنگ و مُدهای مختلفی پیروی می‌کنند. همیشه این طور بوده که در کشورهای اروپایی آرایش‌های ساده مقبول جامعه بوده و این موضوع تنها خاص عروس خاندان سلطنتی نیست؛ بلکه تقریبا تمام عروس‌های اروپایی با تفکر اصالت و سادگی آرایش می‌شوند و آرایش‌های شرقی نیز همیشه آرایش‌های پررنگ‌تر و متفاوت‌تری بوده‌اند.

پس اصلا لازم نیست ما زنان ایرانی چهره و سلیقه خودمان را صرفا برای یک تفاوت فرهنگی سرزنش کنیم و زیبایی ظاهری‌مان را به سخره بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.