نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید که اقدام ترامپ در خروج آمریکا از برجام نه‌تنها در بیت‌المقدس که در پایتخت‌های عربی نیز با تمجید روبه‌رو شد.

 

بنیامین نتانیاهو در گفتگویی با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز بار دیگر از تصمیم ترامپ در خارج کردن ایالات متحده از توافق هسته‌ای تمجید کرد.

 

به نوشته تسنیم، نتانیاهو در این گفتگوی تلویزیونی مدعی شد که «توافق هسته‌ای بر این فرض مبتنی بود که اگر در زمینه هسته‌ای [امتیازات زیادی] به ایران بدهید، آن‌ها [انسان‌های] خوب خواهند بود. و دیگر یک نظام افراطی که مردم خود و کشورهای مختلف در خاورمیانه را سرکوب نمی‌کنند، نخواهد بود ... اما عکس آن رخ داد».

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه ادعاهای خود گفت: «با این توافق (هسته‌ای) میلیاردها (دلار) به جیب‌های آن‌ها سرازیر شد و به‌جای اینکه انسان‌های خوبی شوند، در یمن، عراق و هم‌اکنون در سوریه دست به وحشیگری می‌زنند. آن‌ها (ایرانی‌ها) تلاش می‌کنند با پول حاصل از برجام خاورمیانه را فتح کنند. فکر می‌کنم که کار رئیس جمهوری [ترامپ] در وهله اول درهم‌کوبیدن ماشین پول[سازی] ایران است».

 

وی در توصیف واکنش‌ها نسبت به تصمیم ترامپ برای خارج کردن آمریکا از برجام گفت: «همه افراد در خاورمیانه از این تصمیم تمجید می‌کنند ... من درباره کشورهای اروپایی یا آن‌هایی که از خارج از برد موشک‌های ایران هستند صحبت نمی‌کنم، بلکه درباره کسانی حرف می‌زنم که در برد موشک‌ها هستند، مانند [بیت‌المقدس]، ریاض و دیگر نقاط در خاورمیانه».

 

نتانیاهو در ادامه مدعی شد: «ترامپ کار بزرگی انجام داد زیرا وی به ایران گفت که "نمی‌توانی دیگر پول را بگیری. نکته دوم این است که نمی‌توانید به بمب هسته‌ای دست یابید"».

 

وی در انتقاد از توافق هسته‌ای مدعی شد: «اگر این توافق باقی بماند تضمین‌کننده راه‌های چندگانه ایران برای دستیابی به زرادخانه اتمی است. همه می‌گویند این توافق باید حفظ شود زیرا مسیر ایران به‌سوی بمب [اتمی] را مسدود می‌کند در حالی که این‌گونه نیست، بلکه مسیر ایران برای دستیابی به بمب را تضمین می‌کند».

 

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد: «از این توافق باید خارج شد. این توافق در هسته مرکزی خود می‌گوید که ایران اورانیوم را غنی‌سازی نکند که بخش مهمی از [مسیر] ساخت بمب [اتمی] است. در مقابل هفت سال [عدم غنی‌سازی] برای یک بمب، سپس می‌تواند صدها بمب غنی‌سازی کنند، این دیوانگی است».

 

نتانیاهو در ادامه در تمجید دوباره از اقدام ترامپ گفت: «رئیس جمهوری با درهم‌کوبیدن دستگاه پول‌[سازی] ایران مطلقاً درست عمل کرد».

 

وی در توصیف نزدیک شدن برخی دولت‌های عربی به رژیم صهیونیستی گفت: «در بسیاری از کشورهای عرب شاهد تغییر دیدگاه هستید که دیگر اسرائیل [برای آن‌ها] یک دشمن نیست بلکه یک متحد اجتناب‌ناپذیر است، زیرا یک تهدید مشترک وجود دارد و تهدید مشترک ایران است. روابط بسیاری از اعراب با اسرائیل دچار تغییرات زیادی شده است و ما برای مهار ایران متحد شده‌ایم و در این نکته که رئیس جمهوری ترامپ ایران را مهار کرده است [متفق‌القول] هستیم. رئیس جمهوری [ترامپ] نه‌تنها در [بیت‌المقدس] بلکه در پایتخت‌های عربی مورد تمجید قرار گرفت».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.