شب گذشته انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال اسپانیا برگزار و لوئیز روبیالس جانشین خاویر تباس شد. لوئیز متولد ۱۹۷۷ در شهر لاس پالماس است و دوران کودکی‌‌اش در موتریل سپری شد.

روبیالس زندگی آرامی نداشت؛ دو پای او در نه ماهگی شکست و دکتر معالجش اعتقاد داشت هرگز نمی‌تواند فوتبال بازی کند تا این که پدرش با این تصمیم مخالفت کرد و اولین کفش فوتبالی را برای او خریداری کرد. این آغاز داستان فوتبالی رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا بود. او به همراه تیم موتریل در سن ۱۴ سالگی از دسته سوم فوتبال اسپانیا دوران حرفه‌ای را استارت زد.

پیشرفت روبیالس در تیم لوانته سپری شد؛ جایی که او به بازوبند کاپیتانی این تیم هم دست یافت و همچنین جواز صعود به لالیگا را هم کسب کرد. او سپس در آلیکانته به فوتبال ادامه داد و در فوتبال اسکاتلند در سال ۲۰۰۹ کفش‌هایش را آویخت. در طول دوران حرفه‌ای او برای موتریل، لریدا، گوآدیکس، خرز، لوانته، آلیکانته و همیلتون آکادمیکال بازی کرد.

اگرچه فوتبال حرفه اصلی او بود اما روبیالس زمان برای مطالعه مخصوص در رشته پرستاری و قانون داشت تا به یک وکیل تبدیل شود و در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اسپانیا فعالیت کند. فعالیت او در این انجمن چشمگیر بود چرا که در با ۵۰۰۰ عضو و بودجه ۲.۵ میلیون یوروی اکنون به بیش از ۹۰۰۰ عضو و بودجه ۱۶ میلیون یورویی تبدیل شده است.

او دارای سه دختر است و به تازگی هم رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.