«عبدالباری عطوان» نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در سرمقاله روزنامه رأی الیوم به آخرین سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان پرداخت و نوشت: «سید حسن نصرالله» رهبر حزب الله لبنان در سخنرانی شب گذشته خود به مناسبت سالروز شهادت«مصطفی بدر الدین» و در تکریم شهدای دیگر مقاومت فاش کرد که موشک باران اهداف نظامی اسرائیل در بلندی های«جولان»اشغالی که از اراضی سوریه صورت گرفت شامل ۵۵ موشک شد که حجم برخی از آنها بزرگ بود اما اطلاعات بیشتری در این زمینه نداد و نگفت که این که موشک ها سوری بودند یا ایرانی.اگر چه ما بر این باور نیستیم که این مساله مهم است زیرا دو طرف در یک خندق هستند.نصرالله تأکید کرد که این موشک باران علاوه بر سرنگونی هواپیمای«اف۱۶» اسرائیلی ثابت کرد که دولت اشغالگر اسرائیلی آماده جنگ نیست.

این آمار و رقم هایی که سید نصرالله ذکر کرد روایت اسرائیلی که بر زبان«آویگدور لیبرمن»وزیر جنگ اسرائیل جاری شد را تکذیب می کند.لیبرمن گفته بود که ۲۰ موشک به بلندی های جولان اشغالی شلیک شد که بیشتر آنها سرنگون شدند و بقیه موشک ها نیز به اهداف شان اصابت نکردند. همچنین برای مان عجیب نیست که به زودی به اطلاعات بیشتری دست پیدا کنیم که فاش کند این موشک ها به اهداف خود اصابت کردند. و از اظهارات لیبرمن واضح و روشن شده است که گنبد آهنین اسرائیل در انهدام تعداد زیادی از این موشک ها شکست خورده است و این شکست بزرگی برای این سامانه است و تأکیدی بر ناکامی عملیاتی آن است.

با سید حسن نصرالله در این مساله توافق داریم که اسرائیل از جنگ بیشتر می ترسد به همین دلیل صدایش بالا می رود و جیغش بیشتر و تهدیدهایش علیه ایران و سوریه نیز بزرگتر می شود.بهترین مدرک برای ما این است که این رژیم این گونه تهدیدها را طی روزهای اخیر متوقف کرده است.این علاوه بر توقف هر گونه حمله موشکی به اهداف سوری یا ایرانی در عمق سوریه است.دلیل آن نیز بسیار ساده است زیرا به خوبی می داند که در هر گونه حمله موشکی جدید فقط بیشتر موشک ها سرنگون نمی شوند بلکه بلافاصله با آن  در عمق فلسطین اشغالی مقابله به مثل می شود..

موشک های اسرائیلی که بامداد روز پنج شنبه گذشته پایگاه های نظامی را هدف قرار داد در واکنش به هدف قرار دادن پایگاه های نظامی اسرائیلی مشابه در بلندی های جولان صورت گرفت اما هر گونه حمله ای به غیرنظامیان در سوریه یا لبنان با واکنش مشابه و موشک باران شهرهای اسرائیلی چه در بلندی های جولان اشغالی چه در ساحل فلسطین اشغالی مانند «یافا»،«حیفا»،«عکا» و «تل آویو» رو به رو می شود.

چندان برای ما عجیب نیست که دلیل کاهش حجم تهدیدهای اسرائیلی برای حمله به اهداف سوری یا ایرانی «تفاهم هایی» است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل طی سفرش به مسکو در روز چهارشنبه گذشته به آنها رسیده است. همچنین گمانه زنی می کنیم که رهبران روسیه وعده دادند که سوریه را با موشک های«اس ۳۰۰» ضد موشک و ضد هواپیما مجهز نمی کنند به شرط آن که اسرائیل این حملات موشکی خود را متوقف کند و پیش بینی می کنیم که طرف اسرائیلی زیر این تفاهم ها بزند.

محور مقاومت به لحاظ نظامی و روحی تقویت می شود و در وضع بهتری نسبت به هر زمانی در گذشته قرار دارد و در حالت آمادگی جنگی بالایی قرار دارد و این به چالش کشیدن بی سابقه اشغالگر توسط مردم نوار غزه و شهدایی که روز گذشته سقوط کردند چیزی نیست جز نشانه های بالا رفتن روحیه و افزایش میزان و سطح شجاعت و مردانگی و تمایل برای ایثار به هر قیمتی که شده.

چیزی که اکنون مطلوب است ایستادگی، پایبندی به اصول، ایمان به قدرت های خود و قطعی بودن پیروزی است و تردیدی در این نداریم که اسرائیلی ها وحشت زده تر و ترسوتر هستند و آنها کسانی هستند که در مسابقه کنونی گاز گرفتن انگشت ها زودتر جیغ خواهند زد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.