مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در سومین کنگره حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به راه سخت تحزب در کشور کفت: علیرغم گذشته چهار دهه از انقلاب هنوز مسئله تحزب در کشور به سامان نرسیده است باید احزاب بتوانند در مسائل مهم کشور نقش آفرین باشند.

وی افزاد همه جریان اصلاح طلب از روحانی حمایت کردند و همه را به رای دادن به روحانی تشویق کردن اما هنوز وضعیت احزاب مطلوب نیست.

دبیر کل حزب مردم سالاری افزود : وزارت کشور باید به صورت جدی به  احزاب ورود پیدا کند و از پتانسیل احزاب در جهت رفع مشکلات کمک بگیرد . احزاب باید محلی یرای برگزاری اجتماعات خود داشته باشند حزب اگر نتواند اجتماع شکل دهد به چه دردی میخورد.الان یکسال است که بحث پارلمان اصلاحات را مطرح کردیم هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است.

وی با اشاره به  سه لایحه مبارزه با پولشویی ، تامین مالی تروریسم و جرائم سازمان یافته گفت این لوایح مدتی است مطرح است ولی به سرانجام نرسیده است باید این کار سریعتر پیش رود.

کواکبیان همچنین در بحث دیپلماسی خارجی گفت: برجام را نظام تایید کرده است اما معلوم نیست چرا عده‌ای در داخل ازینکه ترامپ از برجام خارج شده خوشحالند. کسی در دنیا رفتر ترامپ را تایید نکرده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا در راس آن انگلیس ، آلمان ، فرانسه  و از این طرف چین و روسیه و بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از برجام حمایت کرده اند اما باید تضمین دهند که اگر امریکا تحریم کند ما تحریم نمیکنیم و اروپایی ها بیایند و در مقابل امریکا بایستند.برجام دستاورد بزرگی برای کشور داشته اینکه امریکا از آن خارج شده حتما منافع امریکا تامین نشده پس برجام خوب بوده است.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد در شرایط حساس فعلی کشور باید همه مسئولین و گروههای سیاسی اختلافات را کنار بگذارند و با وحدت و انسجام ملی منافع کشور را حفظ کنند و همچنین دولت نقش احزاب را جدی بگیرد و خانه احزاب هم با برنامه ریزی دریت در اجاد انسجام و وحدت در کشور تلاش کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.