کواکبیان روز یکشنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی هنگام نطق میان دستور خود افزود: در حالی که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد و در و دیوارهای ادارات و شهرها مزین به این شعار شده است، اقدامات ما مجلسی ها، پاستورنشینان و دستگاه قضایی برای ممانعت از ورود کالای قاچاق چه بوده است؟

وی با طرح پرسش هایی نظیر اینکه باید از مسئولان پرسید آیا نظارت کافی بر ورود کالای قاچاق وجود دارد؟ آیا همه اسکله‌ها تحت کنترل و نظارت است؟ در زمینه تشویق صادرکنندگان به ‌منظور رونق تولید و اشتغال اقدامی صورت گرفته است؟ چرا باید وضعیت نابسامان در بازار ارز پدید آید؟ چرا نباید دست‌های پنهان و توطئه‌های جدید علیه اقتصاد کشور- که رئیس‌ جمهور از آن سخن می‌گوید - افشا شوند، نسبت به وضعیت موجود بخش هایی از سیاست ها و اوضاع اقتصادی کشور انتقاد کرد.

نماینده مردم تهران درمجلس با ادعای اینکه فقط در سال ۹۶ حدود ۱۹میلیارد دلار از کشور خارج شده است، افزود: آیا نباید مسئولان نهادهای دولتی و حکومتی از کالاها و خودروهای داخلی استفاده کنند؟ اگر خودروها و کالاهای داخلی کیفیت لازم را ندارند چرا مردم را به استفاده از آن‌ ها توصیه کنیم؟

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت حملات موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه و جنایات جنگی این کشورها در سوریه افزود: به ‌یقین ایران اسلامی به دنبال کشور گشایی، لشکرکشی و تهاجم نظامی نیست و مخالف سلطه قدرت‌های خارجی به بهانه‌های واهی در کشورهای همچون سوریه، عراق، لبنان و یمن است لذا نمایش موشکی و جنایت مشترک آمریکا، فرانسه و انگلیس در پی حمله به سوریه که با سرمایه‌های گاوهای شیرده منطقه صورت می‌گیرد را محکوم می‌کنیم.

نماینده مردم تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان نقادانه خود علیه قوای قضاییه و مقننه ، اقتدار بیشتر مجلس را مستلزم دقت هر چه بیشتر در انتخاب هیات رییسه آن دانست و افزود : قوه قضاییه می‌گوید در عدم برخورد با محمود احمدی ‌نژاد حکمتی در کار است، لابد عدم دستگیری سعید مرتضوی نیز بر اساس حکمتی است!؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.