تک تایمز گزارش داد، فالکون 9 موشکی تجاری از گروه موشک‌های شرکت اسپیس ایکس است. فالکون 9 برای بردن محموله به مدار زمین طراحی و ساخته شده و طول آن به ۶۷ متر می‌رسد.

 

شرکت اسپیس ایکس از طریق توییتر اعلام کرد قصد دارد "ماهواره بانگاباندو۱"(Bangabandhu Satellite-۱) را با موشک فالکون ۹ بلوک ۵ پرتاب کند. نسبت به نمونه‌های پیشین، فضاپیمای بلوک ۵ امکانات منحصر به فردی دارد. اسپیس ایکس سپر حرارتی موشک و یک مخزن هلیوم را ارتقاء داده است. همچنین، این موشک دارای چرخ‌های فرود قابل جمع شدن است.

 

یکی دیگر از کارهای اسپیس ایکس این بود که چندین مورد ایمنی ناسا را بر روی این فضاپیما انجام داد. بعضی از شرکت‌ها معتقدند اسپیس‌ایکس می‌خواهد ناسا از این موشک برای فرستادن فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی استفاده کند.

هنگامی که این موشک فردا پرتاب شود، ماهواره بانگاباندو 1 را حمل خواهد کرد. این ماهواره اولین ابزاری است که "شرکت ارتباطات ماهواره‌ای بنگلادش"(Bangladesh Communications Satellite Company Limited) به فضا پرتاب خواهد کرد. این شرکت بنگلادشی امیدوار است بتواند از این ماهواره برای گسترش حضور خود در آسیا استفاده کند.

 همانطور که شرکت اسپیس ایکس الون ماسک آماده پرتاب ماهواره بانگاباندو۱ هستند، این شرکت فضایی رابطه خود را با ناسا نیز تقویت می‌کند. کپسول فضایی دراگون اسپیس ایکس قرار است دو فضانورد را به ایستگاه فضایی بین‌المللی بفرستد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.