مجمع ملی ونزوئلا اعلام کرد که نرخ تورم این کشور در ماه آوریل سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۷ میلادی به ۱۳ هزار و ۷۷۹ درصد افزایش پیدا کرد.

این رقم حاکی از آن دارد که ونزوئلا همچنان بالاترین نرخ تورم جهان را به خود اختصاص داده است. همچنین ونزوئلا در وضعیت عدم توانایی در پرداخت بدهی های خود و نیز کمبود شدید مواد غذایی و دارو قرار داد؛ این در حالی است که ونزوئلا دارای بزرگترین ذخایر اثبات شده نفت جهان را در اخیتار دارد.  

همچنین دولت نیکولاس مادورو به دلیل کاهش ذخایر ارزی این کشور، چاپ اسکناس را در دستور کار خود قرار داده و پول این کشور (بولیوار) تقریبا بی ارزش شده است.

همچنین صندوق بین المللی پول هم پیش بینی خود از افزایش نرخ تورم ونزوئلا در سال جاری میلادی را ۱۳ هزار و ۸۰۰ درصد اعلام کرده است. به گفته برخی از کارشناسان اقتصادی این کشور، ونزوئلا نیاز به سیاست نرخ ارز و سیاست پولی جدید برای ثبات بخشیدن به پول خود است.  

بر پایه این گزارش؛ آمریکا موج جدیدی از تحریمها را علیه اشخاص و شرکت های ونزوئلایی وضع کرده است و نیکولاس مادورو رییس جمهور ونزوئلا هم اعلام کرده که بوسیله فشار گروه های مخالف داخلی و قدرت های خارجی از جمله آمریکا  قربانی جنگ اقتصادی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.