نماینده قم با بیان اینکه هر اضافه و کمی بر برجام نقض آن است اظهار داشت: اگر این اتفاقات بیفتد نقض برجام است و دیگر چیزی نیست که ما به آن پایبند باشیم.

این نماینده اصول‌گرای مجلس بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران خودش را برای وضعیت های مختلف آماده کرده است. برجام آش دهن سوزی برای مردم ما نبوده است که برای حفظ آن نگران باشد و تلاش کند .

وی خاطرنشان کرد: ما به خاطر تعهدی که دادیم و پیمانی که امضا کردیم ولو اینکه در برجام احساس ضرر نیز کرده‌ایم، اما آن‌را حفظ کردیم و هنوز هم ما به این تعهد پایبند هستیم مگر اینکه طرف مقابل بخواهد آن‌را نقض کند .

ذوالنور تصریح کرد: اگر آنها نقض کننده برجام باشند ما متناسب و متقابل با آن موضع می گیریم و سه اقدام انجام خواهیم داد. افزایش غنی سازی در هر هجمی که مورد نیازمان باشد و برای مقاصد صلح آمیز از جمله این اقدامات است. چراکه برجام محدودیت ٣٠٠کیلو گرم را برای انباشت اورانیوم غنی سازی شده برای ما تعیین کرده است .

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ساخت و نصب سانتریفوژها در هر تعدادی که دلمان بخواهد و نیازمان باشد دیگر اقدام ما خواهد بود چون الان طبق برجام پنج هزار و ١٠سانتریفوژ داریم .

وی خاطر نشان کرد: اقدام دیگر ما این است اورانیوم را در مقاصد صلح آمیز و هر چقدر که لازم داشته باشیم غنی سازی می کنیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی با اشاره به قانون اقدام متقابل و متناسب گفت: مجلس در این قانون برای دولت تعیین تکلیف کرده است و در گزارش های شش ماهه ای که داده‌ایم نیز پیشنهادات مطرح شده است و هیچ مشکلی از ناحیه مجلس برای دولت برای شروع اقداماتش وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.