یک مقام مسئول در ایرانسل در خصوص برخی خبر‌ها مبنی بر محاسبه ترافیک اینترنتی به صورت آزاد در صورت استفاده از فیلترشکن برای مشترکین ایرانسل گفت: این خبر کذب محض است و تصویری که به عنوان بخشنامه یا دستور العمل در فضای مجازی وجود دارد، واقعی نیست.

 وی ادامه داد: اگر مشترکین ما دارای بسته‌های تشویقی اینترنتی باشند و از فیلتر شکن یا وی پی ان استفاده کنند هیچگونه تغییری در محاسبه ترافیک داده‌های آن‌ها رخ نخواهد داد و همانند تعرفه بسته‌ای که خریداری کرده‌اند از حساب آن‌ها کسر خواهد شد.

 این منبع آگاه در ایرانسل گفت: هنگامی که شخصی از طریق فیلتر شکن به اینترنت وصل می‌شود آی پی آن تغییر می‌کند و یک کاربر غیر ایرانی محسوب می‌شود به همین جهت از امکانات رایگان ۵۰۰ سایتی که قبلا تعریف شده نمی‌تواند به صورت رایگان استفاده کند پس از بسته اینترنتی که قبلا خریداری کرده کسر می‌شود.

 وی در خصوص بسته شدن سایت لنز و لنز اسپورت گفت: این اپلیکیشن و سایت به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هیچ مشکلی ندارند فعلا طرح فعالیت‌های ویدیویی زیر نظر صدا و سیما در مجلس است و هنوز تبدیل به قانون نشده پس تا آن زمان این سایت به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.