سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران، در سفر به استان خراسان رضوی در جمع مردم سبزوار مورد توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفت. 

«رویترز» در گزارشی به بخش‌هایی از سخنرانی روحانی در خصوص توافق هسته‌ای اشاره کرده و نوشت: رئیس‌جمهوری ایران گفت که کشورش برای هر تصمیمی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره برجام بگیرد، آماده است و برای هر سناریویی برنامه دارد.

در گزارش رویترز آمده است که روحانی هشدار داد که آمریکا در صورت خروج از توافق هسته‌ای پشیمان خواهد شد.

پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه هم در گزارشی نوشت: «ایران درباره خروج احتمالی آمریکا از برجام و عواقب و نتایج پشیمان‌کننده‌اش هشدار داد.»

در گزارش اسپوتنیک آمده است: رئیس‌جمهوری ایالات متحده آماده می‌شود درباره ماندن کشورش در توافق هسته‌ای یا بیرون آمدن از آن تصمیم بگیرد. این در حالی است که رئیس‌جمهوری ایران اعلام کرده که کشورش برای هر سناریویی در رابطه با توافق هسته‌ای آماده است.

بر اساس گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی گفت که تصمیم ترامپ در هفته آینده هیچ تغییری در زندگی ما نخواهد گذاشت. ترامپ هر تصمیمی بگیرد، ما مقاومت خواهیم کرد.

پایگاه خبری «ترند نیوز» آذربایجان به بخش‌های دیگری از صحبت‌های رییس‌جمهوری ایران اشاره کرد و نوشت: حسن روحانی با دفاع از توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ گفت که به‌جز آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی،‌ باقی کشورهای جهان پشت برجام ایستاده‌اند و آن را تایید می‌کنند.

ترند نیوز در ادامه گزارش خود نوشت: رئیس‌جمهوری ایران در ادامه سخنان خود افزود که کشورش بر سر تسلیحات دفاعی خود با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه نیز سخنان رئیس‌جمهوری ایران را پوشش داد و در گزارش خود نوشت:‌ روحانی در سخنان خود گفت که ترامپ بداند که مردم ما با هم متحدند، رژیم صهیونیستی بداند که مردم ما با هم متحدند.      

خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش داد که حسن روحانی درباره چگونگی واکنش کشورش به خروج احتمالی آمریکا از برجام توضیحی نداد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.