«جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز پنجشنبه با تکرار ادعاها برنامه هسته‌ای ایران را جزو «نگرانی‌های حل‌نشده» کشورش خواند.

وزیر دفاع آمریکا در جلسه استماع در کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان سنا گفت: «با آنکه تحولات اخیر موجب ایجاد تحرکات مثبت شده‌اند، تحریک‌های هسته‌ای کره شمالی صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند و در سازمان ملل، با محکومیت جهانی کشورها مواجه شده است. بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران کماکان جزو نگرانی‌های حل‌نشده ما است. تروریسم هسته‌ای، در سراسر جهان، تهدیدی محسوس است.»

متیس در پاسخ به سوالی درباره تصمیم ترامپ برای خروج از برجام گفت: «می‌توانم به شما اطمینان دهم که [هنوز] هیچ تصمیمی درباره خروج از برجام اتخاذ نشده است. مباحث میان اعضای تیم امنیت ملی و ما که مسئول مشاوره دادن به رئیس‌جمهور هستیم، همچنان و همین حالا که داریم با هم صحبت می‌کنیم، در جریان است.»

وی در ادامه گفت: «روشن است که جنبه‌هایی از توافقنامه برجام وجود دارد که می‌توان آن‌ها را ارتقا داد و داریم در این مورد با متحدان اروپایی خود کار می‌کنیم. اما هیچ تصمیمی درباره اینکه آیا این توافق به اندازه کافی اصلاح‌پذیر هست که در آن بمانیم یا اینکه رئیس‌جمهور تصمیم به خروج از آن می‌گیرد، اتخاذ نشده است.»

«جوزف دانفورد»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا هم در همین خصوص گفت: «هر کاری که رئیس‌جمهور انجام بدهد، ما باید بتوانیم با تمام تهدیدها از جانب ایران، شامل تهدیدهای هسته‌ای، موشکی، سایبری، تردد دریایی و حمایت از نیروهای نیابتی مقابله کنیم.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.