به گزارش روابط عمومی شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش، نعیم ابراهیمیان از مدیران ارشد افق کوروش با حضور در برنامه زنده "به خانه بر می گردیم"، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، روز جوان، روز کارگر و روز معلم به روند شکل گیری و اهمیت فروشگاه های زنجیره ای در کشور پرداخت و گفت: فروشگاه های زنجیره ای جدید، مغازه های قدیمی هستند که بنا به نیازهای انسان شهرنشین امروز که راحتی بیشتر و صرفِ وقت و هزینه کمتر را دنبال می کند، تحول یافته و تغییر شکل پیدا کرده است؛ در واقع شکل داخلی آنها به گونه ای تغییر یافته است که با تنوع بیشتر، مردم از میان گزینه های بیشتر با آرامش خاطر و آزادانه به شخصه انتخاب کنند ضمن آنکه اگر تا پیش از این یک کالا، برای رسیدن به دست مصرف کننده از چند دست می گذشت، زنجیره ای ها با حذف واسطه ها و کوتاه کردن زنجیره ی عرضه، کالا را با هزینه کمتر از تولید کننده به دست مصرف کننده رساندند.

1

وی افزود: فروشگاه های زنجیره ای از محل صرفه جویی و به دلیل افزایش حجم خرید توانستند در خصوص قیمت های خرید با تامین کنندگان بهتر مذاکره نمایند و امتیاز دریافت کنند و برای جذب مشتری و بالا بردن بیشتر رضایت مردم، این صرفه جویی ها را در قالب تخفیف به مردم برگردانند ضمن آنکه در انتخاب بهترین کالاها، نشان ها و کنترل استانداردهای لازم به مراتب کوشیدند.

این مدرس دانشگاه در عین حال این نکته را نیز مورد اشاره قرار داد که فروشگاه های زنجیره ای در مدل های جدید توانستند به همسایگی مردم بیایند که همین امر در بهبود ترافیک های شهرهای بزرگ و حمل و نقل شهری مثمرثمر واقع شد؛ بنابراین به طور خلاصه زنجیره ای ها فقط کالا به مردم عرضه نمی کنند بلکه آنها دهها خدمت علاوه بر کالا ارائه می کنند که یکی از آنها تخفیف است.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه "به خانه برمی گردیم" پیرامون چگونگی مکانیزم تخفیف در فروشگاه های زنجیره ای نیز گفت: شاید تا چهار سال پیش، مردم یا اصلا تخفیفات را باور نمی کردند یا خیال می کردند که این تخفیف بر روی کالاهای معیوب و مورد دار اعمال می شود و آن را تبلیغ خلاف واقع می دانستند.

 وی ادامه داد: در افتتاح صد فروشگاه اول، به عینه شاهد بودیم که مصرف کنندگان علی رغم شناختی که به کالا داشتند اما به دلیل تخفیفی که برای آن در نظر گرفته بودیم، آن را با وسواس بیشتری وارسی می کرد و باورش دشوار بود که چگونه همان کالا و همان نشانی که هر روز خریداری می کنند و مصرف می کنند، با تخفیف و زیر قیمت عرضه می شود اما هم اکنون با گذشت چهار سال و افتتاح نزدیک به هزار فروشگاه زنجیره ای افق کوروش در سیصد شهر و با حدود هشت میلیون مشتری تقریبا این دغدغه حل شده است.

*هر که او ارزان خرد، ارزان دهد

این مدیر ارشد شرکت فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش در ادامه به سه مزیتی که امکان تخفیف را در فروشگاه های زنجیره ای افق کوروش فراهم می کند، اشاره کرد و افزود: اولین مزیت را مولوی پیش از این و در هفتصد سال قبل گفته است؛ " هر که او ارزان خرد، ارزان دهد "، در واقع ما به دلیل مزیتِ حجم بالای خریدمان و جذابیتی که از منظر سهولت دسترسی و از منظر صرفه به مقیاس برای تولیدکنندگان و تامین کنندگان داریم، کالا ها را با قیمت مناسب تری خریداری می کنیم. 

2

وی اضافه کرد: دومین مزیت این است که انتظار ما به مانند هر کسب و کار بزرگ دیگری از سود با کسب و کارهای کوچک بسیار متفاوت است. در واقع متوسط سود در صنعت ما حکم می کند که انتظار کمی برای سود داشته باشیم و ما در جهت بقا و توسعه از بخش بزرگی از سود قانونی و به حق خود به قیمت رضایت بیشتر مشتریان صرف نظر کرده و آن را در قالب تخفیف به مردم ارائه دهیم.

*متوسط سود در صنعت فروشگاه های زنجیره ای دو الی سه درصد

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: متوسط سود این صنعت در بهترین نمونه های جهانی که گردش مالی شان از چندین کشور بیشتر است، دو الی سه درصد سود است؛ سودی که چندین برابر آن هم یک کسب و کار کوچک را اداره نمی کند.

وی در عین حال از برنامه ویژه شرکت افق کوروش در راستای حمایت از همکاران مغازه دار خبر داد و گفت: افق کوروش برای حمایت از همکاران مغازه دار برنامه ویژه ی اعطای نمایندگی یا به اصطلاح فرانچایز را کلید زد.

 

*اعطای نمایندگی افق کوروش به مغازه داران

ابراهیمیان افزود: دغدغه همکاران مغازه دار ما همواره این است که چه کالایی را به چه قیمتی و به چه میزانی و چه زمانی خریداری کنند تا بتوانند فعالیتی سودده و رو به راه و مشتریانی راضی داشته باشند که با این روش، همکاران مغازه دار با دریافت نمایندگی ضمن حفظ استقلال خود، از مزیت های حجم خرید، دانش و تخصص منابع انسانی و نشانِ مشتری آوری افق کوروش بهره مند می شوند .

این مدیر ارشد شرکت فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف افق کوروش با بیان این مطلب که اصل صرفه جویی نزد همه ما هفت هزار نفر در افق کوروش یک ارزش است، خاطر نشان کرد: سومین مزیتی که افق کوروش دارد، تخصصی است که همکاران ما درکاهش هزینه ها یافتند. در این مدل عرضه، با حذف واسطه ها، کارهای بدون ارزش افزوده و تکراری، هزینه ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد و در واقع ما به دنبال روشی می گردیم که بتوانیم آن را بهتر و کم هزینه تر انجام دهیم و از این محل تخفیف بیشتری به مردم عزیزمان بدهیم.


 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.