مائورو کونچاتوری؛ سفیر ایتالیا در تهران دربارهٔ این رویداد فرهنگی گفت: دیدگاه من در خصوص نمایشگاه امسال کاملا مثبت است و از بخش‌های مختلف آن بازدید کردم.

کونچاتوری ادامه داد: خوشحالم که نمایشگاه به جای قبلی خود برگشته است و این موجب استقبال بسیار مردم شده و نقطهٔ قوت نمایشگاه امسال به حساب می‌آید.

سفیر ایتالیا در تهران با اشاره به تاثیر نمایشگاه کتاب تهران در گسترش تعاملات فرهنگی ایران و ایتالیا گفت: بدون تردید نقطهٔ قوت ما حضور قدرتمند فرهنگی ایتالیا در ایران بود و اینکه ایتالیا مه‌مان ویژهٔ نمایشگاه سال پیش بود، یکی از افتخارات ما محسوب می‌شود. گسترش ارتباطات فرهنگی تاثیر بسیاری در شناخت دو طرف خواهد داشت و امیداوریم شاهد تداوم چنین روندی باشیم.

مائورو کونچاتوری در پاسخ به این سوال که برای گسترش روابط فرهنگی ایران و ایتالیا چه پیشنهادی دارید، گفت: تصور می‌کنم حضور ما در نمایشگاه کتاب تهران به منظور گسترش فرهنگ ایتالیا در ایران انتخاب بسیار آگاهانه و درستی باشد. نمایشگاه کتاب تهران به نمایشگاهی بین‌المللی و مکانی برای گفتمان کشور‌ها تبدیل شده است.

سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ ۱۲ تا ۲۲ اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.