رویترز گزارش داد، دونالد ترامپ در یک تجمع انتخاباتی در شهر واشنگتن در ایالت میشیگان اظهار کرد: ساخت این دیوار آغاز شده و ما بودجه ۱.۶ میلیارد دلاری داریم. ما در تاریخ ۲۸ سپتامبر مجددا اقدام خواهیم کرد و اگر نتوانیم امنیت مرزی لازم را به دست آوریم انتخاب دیگری نخواهیم داشت و کشور را تعطیل خواهیم کرد زیرا ما نیازمند امنیت مرزی هستیم.

این در حالی است که ترامپ در ماه مارس نیز تهدیدهای مشابهی را درباره لزوم تغییراتی در قوانین مهاجرتی که به گفته او جلوی ورود مجرمان به آمریکا را می‌گیرند، مطرح کرد.

دولت آمریکا آخرین بار در ماه ژانویه بر سر مناقشه‌های مربوط به اصلاحات مهاجرتی برای مدت کوتاهی تعطیل شد.

ماه گذشته میلادی دونالد ترامپ یک لایحه بودجه ۱.۳ تریلیون دلاری به منظور ادامه کار دولتش تا پایان ماه سپتامبر امضا کرد.

این در حالی است که بعید است تعطیل شدن دولت در آستانه انتخابات میانه‌دوره‌ای ماه نوامبر آینده برای کنگره آمریکا از سوی هم حزبی‌های او در حزب جمهوری‌خواه که چشم به ادامه کنترل کنگره دارند، مورد حمایت قرار بگیرد.

ترامپ در اظهاراتش مدعی شد: صدها مهاجر منطقه آمریکای مرکزی که مثل یک "کاروان" سفر می‌کنند، یکی از دلایل تقویت امنیت مرزی محسوب می‌شوند.

ترامپ گفت: به این کاروان نگاه کنید و بگویید که چقدر غم انگیز و وحشتناک است از جمله برای خود مردم و جرم و جنایتی که آنها بر خودشان تحمیل می‌کنند و جرم و جنایتی که دیگران بر آنها تحمیل می‌کنند.

او ادامه داد: این یک سفر خطرناک ترسناک برای آنها است و آنها می‌آیند چون می‌دانند به مجرد اینکه به اینجا برسند مستقیما می‌توانند وارد کشور ما شوند. این مهاجران شامل مردان و زنانی می‌شوند که گفته‌اند به دلیل تهدید شدن از مرگ از سوی مجرمان و تبهکاران از خانه‌هایشان در گوآتمالا، هندوراس و السالوادور فرار کرده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.