اسپوتنیک گزارش داد، مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را به تصویب رسانده است که هرگونه حمایت آمریکا در امر بازسازی در اراضی تحت کنترل بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه را منع می‌کند.

در بیانیه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا آمده است: اجازه نخواهیم داد از صندوق دولت آمریکا برای باثبات‌سازی یا بازسازی مناطق تحت کنترل رژیم "غیر مشروع" اسد و مزدورانش استفاده شود. ما قصد حمایت از ساخت زیر ساخت‌ها را که به "نفع حزب‌الله، سپاه پاسداران ایران یا شبه‌نظامیان خارجی تحت حمایت مالی رژیم ایران خواهد بود"، نداریم.

براساس این لایحه، ایالات متحده آمریکا مساله ارائه کمک‌ها به سوریه را در صورتی بررسی می‌کند که دولت دمشق دیگر تحت رهبری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه و گروه‌های وابسته به آن نباشد.          

این تصمیم بازتاب اظهارات چندین مقام ارشد آمریکایی از جمله دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاورمیانه است. گرچه او برآورد کرد که سوریه به حدود ۲۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون دلار برای بازسازی نیاز خواهد داشت اما به وضوح گفت "جامعه بین‌الملل متعهد شده است تا زمان تحقق اهدافی از جمله اصلاح قانون اساسی و برگزاری انتخابات زیر نظر سازمان ملل، کمکی برای بازسازی ارائه نکند."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.