"آلک میناسیان"، ۲۵ ساله، متهم است دوشنبه یک خودروی ون اجاره‌ای را به داخل پیاده رو راند و پس از زیر گرفتن تعدادی از عابران از صحنه گریخت.

او در پستش در فیسبوک از الیوت راجر ۲۲ ساله تمجید کرد که در سال ۲۰۱۴ شش نفر را در حوالی دانشگاه کالیفرنیا در شهر سانتا باربارا کشت و بعد خودکشی کرد.

در این پیام آمده است: "شورش اینسل شروع شده! همه چد و استیسی‌ها را ساقط خواهیم کرد! همه به جنتلمن پیشوا الیوت راجر ادای احترام کنند!"

اصطلاح "اینسل" به یک گروه اکنون ممنوعه در شبکه ردیت اشاره دارد که الیوت راجر از آن استفاده می‌کرد. مردان جوان در "اینسل" درباره فقدان موفقیت جنسی خود و جذاب نبودن برای زنان بحث می‌کردند و اغلب این مشکل را به زنان نسبت می‌دادند.

"چد و استیسی‌ها" هم به مردان و زنان جذابی اشاره دارد که کاربران اینسل به عنوان افرادی از خود متشکر و دور از دسترس از آنها بیزارند. اینسل مخفف "بی جفتی غیرداوطلبانه" است.

فیس بوک حساب کاربری میناسیان را پاک کرده است ولی تعلق این نوشته‌ها به حساب کاربری او را تایید کرده است.

به گزارش بی.بی.سی گراهام گیبسون، کارآگاه پلیس تورنتو در کنفرانسی خبری در روز سه شنبه گفت که اغلب کشته‌ها و زخمی‌های حادثه دوشنبه را زنان تشکیل می‌دهند.

او گفت سن آنها از بیست و اندی ساله تا بالاتر از هشتاد ساله متفاوت است. مقام‌ها هنوز رسما نام قربانیان را اعلام نکرده‌اند.

پلیس متهم را در نزدیکی محل حادثه بازداشت کرد. ۱۰ نفر در این حمله کشته و بیشتر از ۱۴ نفر مجروح شدند.

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا سه شنبه در سخنانی حمله دوشنبه را "یک تراژدی وحشتناک" توصیف کرد.

پلیس می‌گوید میناسیان از ساکنان منطقه ریچموند هیل در شمال تورنتو است و فاقد سوءسابقه است.

به نقل از مقام‌های دولتی هم گفته شده است که هیچ رابطه شناخته شده‌ای میان میناسیان و "گروه‌های تروریستی" وجود ندارد.

ارتش هم تایید کرده است که او سال گذشته برای دو ماه در نیروهای مسلح کانادا خدمت کرده اما پس از ۱۶ روز آموزشی به درخواست خودش از خدمت ترخیص شده است.

همکلاسی‌های الک میناسیان می‌گویند او قبلا در یک مدرسه دانش آموزان نیازمند کمک‌های ویژه در شمال تورنتو حضور یافته بود.

شیرین چامی به خبرگزاری رویترز گفت که در حیاط مدرسه متوسطه تورنلی، میناسیان سرش را پایین می‌انداخت، دستانش را گره می‌کرد و با صدای پایین میو میو می‌کرد!

با این حال او گفت که میناسیان فرد خشنی نبود: "اهل معاشرت نبود، اما تا جایی که یادم می‌آید کاملا بی آزار بود."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.